Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

οι άνθρωποι των λεωφορείων



Κάθε μέρα μέσα στα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, τα βαγόνια του μετρό, όρθια ή καθισμένη, στρυμωγμένη ή χαλαρή, παρατηρώ τους ανθρώπους...
  Μπαίνουν παιδιά με σχολικές τσάντες, γυρνούν απ' το σχολείο.. Είναι εκεί και η κοπελίτσα της πρώτης γυμνασίου, που δεν πρόλαβε να προσαρμοστεί στο σχολείο των "μεγάλων": φοράει τη ροζ φόρμα του δημοτικού κι έχει κοκαλάκια στα μαλλιά, που δεν είναι ισιωμένα σαν των άλλων κοριτσιών. Έχει σπυράκια. Μακάρι να μην την κοροϊδεύουν! σκέφτομαι παρατηρώντας τη και μου φαίνεται ομορφούλα.
  Είναι εκεί και κάποιος που δίνει Πανελλήνιες. Κρατάει σημειώσεις από το φροντιστήριο και τρώει τα νύχια του. Θέλω να του πω "παράτα τα όλα και διάβασε κανένα βιβλίο από τα καλά", αλλά πώς να το πω, αφού κι εγώ τα σκάρτα διάβαζα στη θέση του...
  Πιο πέρα κάθονται γιαγιάδες που συζητάνε για τις εξετάσεις τους. Μια φορά μία κυρία περιέγραφε δυνατά στη φίλη της την κατάσταση του εντέρου της κι εγώ κρατούσα τα γέλια μου. Μια άλλη φορά ένας φίλος μου χαμογέλασε σε μια συμπαθητική γιαγιά κι αυτή έσκασε στα γέλια!
  Μπαίνουν και παππούδες που επιστρέφουν απ' την ψαραγορά κι ευωδιάζει το λεωφορείο, δεν ξέρεις από πού να φύγεις. Κι άλλοι που τσακώνονται, που έχουν κάνει καραμέλα το "πώς καταντήσαμε..." . Ευτυχώς μπαίνει και ένα ζευγάρι με ένα μικρό, ελάχιστο παιδάκι. Του βγάζω τη γλώσσα όσο οι γονείς του δεν κοιτάνε κι αυτό μου ανταποδίδει.
  Είναι πάλι κι αυτοί οι απωθητικοί τύποι -η κυρία με το ξινό προκλητικό βλέμμα που κρατάει σφιχτά την τσάντα της- που κάθονται απ' την εξωτερική μεριά των θέσεων. Που σου λένε "μην κάτσεις δίπλα μου, δε σε γουστάρω" ακόμη κι όταν το λεωφορείο είναι τόσο γεμάτο που τα μαλλιά της μπροστινής σου σού γαργαλάνε τη μύτη.
  Μπαίνουν κοπέλες το Σάββατο βράδυ με πανύψηλα τακούνια, μυρίζουν όμορφα, αλλά κάτι δεν πάει καλά στο βλέμμα τους. Είναι κάπως σφιγμένες, πρέπει να προσέξουν πώς θα κάτσουν και κοιτούν κάθε λίγο και λιγάκι την ώρα στο κινητό τους. Μεσήλικες κύριοι τις κοιτούν είτε με καμάρι, είτε με ένα μπαμπαδίστικο βλέμμα, αλλά και έφηβα αγόρια με ανοιχτό το στόμα ψιθυρίζοντας μεταξύ τους…
 Σε θέσεις δίπλα στο παράθυρο κάθονται άνθρωποι με βιβλία. Πάντα προσπαθώ να τους κλέψω λίγες λέξεις, ή έστω τον τίτλο. Και τι χαρά, αν κάποιος διαβάζει ένα αγαπημένο μου βιβλίο!
  Μπαίνουν και καθαριστές, νεαροί, με το κοντάρι της σφουγγαρίστρας στο χέρι. Φαίνονται κουρασμένοι αλλά κανείς δε σηκώνεται για να καθίσουν.
  Μπαίνουν παιδιά με ακορντεόν, παίζουν κουτσά στραβά τα Παιδιά του Πειραιά. Ξεκινώ να τραγουδάω από μέσα μου.
  Μπαίνουν και άνθρωποι μεθυσμένοι, μαστουρωμένοι και καταρρέουν σε μια θέση όπως όπως. Δεκάδες άνθρωποι με κόκκινα, κατακόκκινα παλτά, που ανοίγουν γύρω τους το χώρο όταν περνούν. Γιατί κανείς δε θέλει να κάτσει δίπλα σ έναν άνθρωπο με κόκκινο παλτό, είναι τρομακτικός, επικίνδυνος, είναι ένας χαμένος. Σε κοιτάει παράξενα, αποκοιμιέται πάνω σου και μυρίζει, θεέ μου πώς μυρίζει, "σκέτη αηδία"...
  Είναι όμως κι εκείνα τα ζευγάρια που κάθονται αγκαλιασμένα, η κοπέλα πάνω στο αγόρι και χαμογελάνε σ' όλη τη διαδρομή. Αυτός που κάθεται στη διπλανή τους θέση τούς χαμογελάει πότε αμήχανα και πότε εγκάρδια, ακομπλεξάριστα, και μαζί χαμογελάω κι εγώ, γιατί κάτι μου θυμίζει αυτή η σκηνή...
  Και κάπως έτσι το λεωφορείο από μονότονο γκρι, μπορεί να γίνει πολύχρωμο…
  Κοίτα τους ανθρώπους γύρω σου... Η παρατήρηση γίνεται ακόμα καλύτερη αν έχεις αφτιά σου ακουστικά! Νιώσε σα σκηνοθέτης: οι συνεπιβάτες σου είναι οι ηθοποιοί και καθένας έχει το δικό του ρόλο, έχει κι από μια ιστορία. Βοήθησέ τη να ξετυλιχτεί ακόμα κι αν γίνεις υπερβολικός... δεν πειράζει, όλα επιτρέπονται! :)

                                              
                                                                                                                           leigh cheri

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

υποσχέσεις

   Να ξέρεις, φίλε μου, πως ξέρω πώς είναι. Ξέρω πώς είναι να πονάει η ψυχή σου. Ξέρω πώς είναι να βουρκώνεις με τα πάντα, μόνο και μόνο επειδή δεν ξέρεις με τι να κλάψεις. Ξέρω πώς είναι να βλέπεις πράγματα, τη στιγμή που δε θες να βλέπεις τίποτα. Και από την άλλη, ξέρω πώς είναι να μη βλέπεις τίποτα, τη στιγμή που θα ήθελες να βλέπεις τα πάντα.      Δεν ξέρω ποιο είναι το μεγαλύτερο ψέμα που έχουμε πει. Αλλά ξέρω ποιο είναι το ψέμα που μας πληγώνει περισσότερο. «Θα είμαι δίπλα σου». Μας ενοχλεί ο μέλλοντας; Μήπως μας ενοχλεί η λέξη «δίπλα»; Ή απλώς δεν αντέχουμε αυτές τις λέξεις στη σειρά επειδή γνωρίζουμε όλον τον εγωισμό και την επιπολαιότητα που κρύβεται από πίσω;      Εγωισμός, επειδή αυτός που την ξεφουρνίζει, έχει περισσότερη ανάγκη να είναι δίπλα μας απ’ ότι εμείς δίπλα σε αυτόν. Επιπολαιότητα, γιατί δεν αναλογίζεται την ευθύνη του μέλλοντα στις πλάτες του. Και μας γεμίζει με ουτοπικές προσδοκίες.      Ευτυχώς, δεν έγινα ποτέ ο λόγος που κρυώνεις. Όλα γίνονταν λι

διττή φύση/δύση

καπιταλισμός/σοσιαλισμός . δουλεύεις. η δουλειά σου, αποφέρει κάποιο προϊόν το οποίο αγοράζεται και έτσι υπάρχει κέρδος. το κέρδος το μοιράζεσαι μαζί με τα αφεντικά, τα οποία δουλεύουν κάνοντας κάποια τηλεφωνήματα ή και καθόλου δουλειά, αλλά έχουν το άγχος. φύση/κρίση. η φύση του ανθρώπου νου καπιταλισμού τα έφερε έτσι ώστε ήρθε η κρίση έχει οδηγήσει στο να παρακαλάς κάποιον να δουλέψεις για αυτόν, και να σου δώσει ένα μικρό κομμάτι από αυτά που θα παράξεις. πολλές φορές, και αφιλοκερδώς, ελπίζοντας πως δεν χρειάζεται να ted ρέφεσαι καν. οι συνθήκες στις οποίες θα δουλέψεις, θα είναι επίσης, όποιες επιθυμεί ο εργοδότης. πάτος/κράτος. το κράτος, παρέχει προστασία στον εργαζόμενο απέναντι στους κακούς εργοδότες, απολύοντας τον εργαζόμενο δίχως προειδοποίηση μέσα σε μια μέρα για να πούμε  ερτ1  παράδειγμα. επίσης, παρέχει κοινωνικά αγαθά όπως φροντιστήρια για την παιδεία, χαράτσια για να μείνεις, φυλακισμένες οροθετικές για την ισότητα, ράντζα για  την υγεία, και φό

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωσης. Και τότε για σένα η λύση είναι μονόδρομος και στην ταμπέλα αναγράφεται ξεκάθαρα η λέξη «λήθη».   Χτίζεις έναν τοίχο άρνησης ανάμεσα σε σένα και το παρελθόν σου. Με όσο εγωισμό σου έχει απομείνει και την