Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

η εξομολόγηση ενός αναρχικού ''δικηγοράκου''...

  ‘’Πιστεύω σε μια κοινωνία στην οποία οι άνθρωποι θα ζουν ελεύθεροι. Χωρίς αρχηγούς πάνω από τα κεφάλια τους Γιατί οι πραγματικοί ηγέτες φίλοι μου είναι υπερβολικά σπάνιοι. Λένε ότι ο ηγέτης βάζει τους συνανθρώπους του πάνω από τον εαυτό του, εγκαταλείπει τελευταίος το καράβι που βυθίζεται και άλλα τέτοια γελοία παραμύθια Η ιστορία έχει αναδείξει κάποιους καθολικά αποδεκτούς μεγάλους ηγέτες(με εξαιρετικά άθλιους διαδόχους βέβαια), αλλά εκτός από το γεγονός ότι είναι υπερβολικά λίγοι, δεν μπορούμε να ξέρουμε την πραγματική αλήθεια, καθώς είναι λογικό η ιστορία που μας μαθαίνουν να αναπλάθεται ανάλογα με το πώς θέλουν να αντιμετωπίζουμε το παρόν. Δεν ξέρω τι θέλετε να πιστεύετε, αλλά η εξουσία φθείρει τον άνθρωπο Μπορεί να μετατρέψει ακόμη και τα μεγαλύτερα ‘’ηθικά στοιχεία’’ σε εγωιστικά γουρούνια. Και αν υπάρχει κάποιος εκεί έξω που δεν μπορεί να διαφθαρεί, σίγουρα έχει επιλέξει να απέχει από τα ‘’κοινά’’ ή πρόκειται να εκτοπιστεί από τους επόμενους ηγέτες μας. Και ακόμα και αν τα καταφέρει να κερδίσει την εξουσία, κάποια καθικάκια που θα έχει στον πολιτικό περίγυρό του θα αδημονούν μέχρι να τον ψοφήσουν για να κερδίσουν το δισκοπότηρο της εξουσίας(για να γίνω γελοίος, είναι κάτι σαν τον Γκόλουμ που το παίζει φίλος στον Φρόντο)
  
  Αυτός ο κύκλος θα συνεχίζεται ατέρμονα, κατά την προσωπική μου απαισιόδοξη άποψη. Αυτή η άρρωστη σχέση του ανθρώπου με το απαγορευμένο μήλο της εξουσίας δύσκολα θα ξεπεραστεί. Επιλογή μου είναι να συνεχίζω να φαντάζομαι μια ουτοπική κοινωνία που θα διέπεται από σχέσεις συνεργασίας και αρμονικής συμβίωσης χωρίς την ύπαρξη νόμων. Ακόμα και σε πράξεις καθημερινότητας, όπως όταν περιμένουμε υπομονετικά στην ουρά και δεν πλακώνουμε στο ξύλο όλους τους άλλους, οι άνθρωποι αποδεικνύουμε ότι έχουμε και λίγο καλό μέσα μας. Από το να αφιερωθώ σε κάποια παράταξη η οποία αναγκαστικά θα έχει ηγέτες και θα χρησιμοποιεί προπαγάνδα για να ‘’δημιουργήσει’’ όσο το δυνατόν πιο πιστά μέλη, επιλέγω να σταθώ μόνος με την ελπίδα ενός καλύτερου ιδανικού κόσμου. Αναγκάζομαι να ζω με τους κανόνες της κοινωνίας στην οποία γεννήθηκα κυνηγώντας τους στόχους μου και το δικαίωμα σε μια αξιοπρεπή ζωή, αλλά κανείς δεν μπορεί να μου κλέψει τις αρχές μου. Την αγάπη για τον άνθρωπο, την κοινωνική αλληλεγγύη, την ισότητα και την αντίσταση στην αδικία…  
  
  Δεν ξέρω τί είμαι, αλλά ίσως και να ‘μαι αναρχικός τελικά Γιατί έχω τις απόψεις μου και δεν διστάζω να τις εκφράσω ανοιχτά. Δεν κρύβομαι όπως μου έμαθαν να κάνω στο σχολείο. Έχω το ευτύχημα και παράλληλα το δυστύχημα να έχω την κοσμοθεωρία μου, η οποία είναι μακριά από τον κόσμο στον οποίο μου επιβάλλεται να ζήσω. Ναι κύριε αστυνόμε!!Μπορείτε να βρείτε αφορμή να με συλλάβετε, γιατί δεν έχω φτάσει στο σημείο να γουστάρω το σύστημα που ''υπερασπίζεστε''!! Αν και δεν είμαι ο αναρχικός που έχετε εσείς στα λεξικά σας Δεν ‘’έπαιξα’’ ποτέ ξύλο, δεν έχω κάψει τράπεζα, δεν μισώ τον μικροαστό που κάνει τη ζωούλα του με τις αποταμιεύσεις, κατεβαίνω σπάνια σε πορείες(γιατί ξεμείναμε από κινήματα που έχουν την δύναμη να εμπνεύσουν), ούτε βρίσκομαι σε κάποιον από τους φακέλους σας, ούτε είμαι ο ιδεολόγος κάποιας ‘’τρομοκρατικής’’ οργάνωσης(γιατί κάπως έτσι θα με χαρακτήριζαν στα δελτία του αγαπητού Mega Chanel), καθώς δεν έχω διαβάσει κανένα σχετικό βιβλίο ακόμα Τότε, θα αναρωτηθείτε, τι στο ΔΙΑΟΛΟ είμαι;;;;; Εγώ επέλεξα να μην είμαι τίποτα, αλλά αν αναρχικός είναι αυτός που δεν επιδέχεται κανέναν ''φωστήρα'' ακολουθώντας τον πιστά, τότε είμαι και εγώ ένας από αυτούς...''



                                     
      γιατί όλοι χρειαζόμαστε κάποιον να μας οδηγεί στην ελπίδα, αλλά το να είναι και αυτός μία αυταπάτη, δεν θα πάψει ποτέ να υπάρχει ως ενδεχόμενο..............


                                 


Υ.Γ.: ο τίτλος του κειμένου βασίζεται στο βιβλίο του Φερνάντο Πεσσόα, ‘’ο αναρχικός τραπεζίτης’’…


συγγνώμη για τη λογοδιάρροια,
                                                                                         
                                                                                                                          ο δικηγοράκος

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

υποσχέσεις

   Να ξέρεις, φίλε μου, πως ξέρω πώς είναι. Ξέρω πώς είναι να πονάει η ψυχή σου. Ξέρω πώς είναι να βουρκώνεις με τα πάντα, μόνο και μόνο επειδή δεν ξέρεις με τι να κλάψεις. Ξέρω πώς είναι να βλέπεις πράγματα, τη στιγμή που δε θες να βλέπεις τίποτα. Και από την άλλη, ξέρω πώς είναι να μη βλέπεις τίποτα, τη στιγμή που θα ήθελες να βλέπεις τα πάντα.      Δεν ξέρω ποιο είναι το μεγαλύτερο ψέμα που έχουμε πει. Αλλά ξέρω ποιο είναι το ψέμα που μας πληγώνει περισσότερο. «Θα είμαι δίπλα σου». Μας ενοχλεί ο μέλλοντας; Μήπως μας ενοχλεί η λέξη «δίπλα»; Ή απλώς δεν αντέχουμε αυτές τις λέξεις στη σειρά επειδή γνωρίζουμε όλον τον εγωισμό και την επιπολαιότητα που κρύβεται από πίσω;      Εγωισμός, επειδή αυτός που την ξεφουρνίζει, έχει περισσότερη ανάγκη να είναι δίπλα μας απ’ ότι εμείς δίπλα σε αυτόν. Επιπολαιότητα, γιατί δεν αναλογίζεται την ευθύνη του μέλλοντα στις πλάτες του. Και μας γεμίζει με ουτοπικές προσδοκίες.      Ευτυχώς, δεν έγινα ποτέ ο λόγος που κρυώνεις. Όλα γίνονταν λι

διττή φύση/δύση

καπιταλισμός/σοσιαλισμός . δουλεύεις. η δουλειά σου, αποφέρει κάποιο προϊόν το οποίο αγοράζεται και έτσι υπάρχει κέρδος. το κέρδος το μοιράζεσαι μαζί με τα αφεντικά, τα οποία δουλεύουν κάνοντας κάποια τηλεφωνήματα ή και καθόλου δουλειά, αλλά έχουν το άγχος. φύση/κρίση. η φύση του ανθρώπου νου καπιταλισμού τα έφερε έτσι ώστε ήρθε η κρίση έχει οδηγήσει στο να παρακαλάς κάποιον να δουλέψεις για αυτόν, και να σου δώσει ένα μικρό κομμάτι από αυτά που θα παράξεις. πολλές φορές, και αφιλοκερδώς, ελπίζοντας πως δεν χρειάζεται να ted ρέφεσαι καν. οι συνθήκες στις οποίες θα δουλέψεις, θα είναι επίσης, όποιες επιθυμεί ο εργοδότης. πάτος/κράτος. το κράτος, παρέχει προστασία στον εργαζόμενο απέναντι στους κακούς εργοδότες, απολύοντας τον εργαζόμενο δίχως προειδοποίηση μέσα σε μια μέρα για να πούμε  ερτ1  παράδειγμα. επίσης, παρέχει κοινωνικά αγαθά όπως φροντιστήρια για την παιδεία, χαράτσια για να μείνεις, φυλακισμένες οροθετικές για την ισότητα, ράντζα για  την υγεία, και φό

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωσης. Και τότε για σένα η λύση είναι μονόδρομος και στην ταμπέλα αναγράφεται ξεκάθαρα η λέξη «λήθη».   Χτίζεις έναν τοίχο άρνησης ανάμεσα σε σένα και το παρελθόν σου. Με όσο εγωισμό σου έχει απομείνει και την