Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η γειτονιά μου

Συνέχεια έλεγα ότι θα λάτρευα να σπουδάσω εκτός Αθηνών. Να γνωρίσω καινούρια μέρη, καινούριους δρόμους, καινούρια μαγαζιά, καινούριες συνήθειες, καινούριους ανθρώπους. Θα ήταν μια νέα εμπειρία, μια νέα αρχή για το οτιδήποτε μπορεί να έκανα στραβά στη ζωή μου. Σήμερα, όμως, έκανα μια βόλτα στη γειτονιά μου και το ξανασκέφτηκα. Αποφάσισα πως θα μου έλειπε, μαζί με όλους μου τους φίλους, η γειτονιά μου.

Προσπάθησα να φανταστώ πως είναι για κάποιον γέρο όταν γυρίζει στη γειτονιά που μεγάλωσε. Η γωνία έξω από το σπίτι όπου κάθε πρωί συναντούσες φίλους και γνωστούς και αντάλλαζες καλημέρες. Η είσοδος του φροντιστηρίου όπου μαζευόμασταν όλοι πριν αρχίσει ένα ακόμα κουραστικό, πολύωρο μάθημα.

Μετά, έβαλα τη φαντασία μου να με περπατήσει μέχρι το προαύλιο του σχολείου. Τα πρόσωπα των παιδικών μου φίλων, πάντα γελαστά. Το γέλιο των παιδιών από το διπλανό δημοτικό και τα παιχνίδια που μας κρατούσαν απασχολημένους για ώρες.  Οι περίπατοι που κάναμε στον διπλανό λόφο. Διαγωνιζόμασταν συνεχώς για το ποιος θα είναι πιο χαρούμενος. Δεν είχαμε λόγο να νοσταλγούμε και να αναπολούμε το παρελθόν. Ζούσαμε τη στιγμή.

Τότε στάθηκα για λίγο στο παλιό μας στέκι. Τόσες όμορφες στιγμές… Γέλια, πειράγματα, παιχνίδια μέχρι να μας διώξουν και μετά πάλι το επόμενο πρωί. Πρέπει να τους ενοχλούσαμε όλους τόσο πολύ, μαγαζάτορες και πελάτες μαζί… Αλλά πώς να διώξεις τη χαρά και την αγάπη από δίπλα σου; Γιατί αυτά προσφέραμε. Την πιο αυθεντική μορφή χαράς και αγάπης.


Συνεχίζοντας έφτασα τη γωνία που είχαμε σηκώσει ένα φίλο μας στα χέρια και τον πηγαίναμε βόλτα. Πέρασα από τη στάση που περίμενα κάθε πρωί. Τόσα πολλά λεπτά ανυπομονησίας και άγχους για το αν θα αργήσω. Αν ήξερα καλύτερα θα μίλαγα στον διπλανό μου. Και όταν θα ερχόταν το λεωφορείο μου θα το άφηνα να με προσπεράσει για να περιμένουμε μαζί το δικό του. Πέρασα από το περίπτερο που γέμιζε τα στομάχια μας κάθε βράδυ, τη πλατεία που μεθύσαμε για πρώτη φορά, τη παιδική χαρά που ξέφυγα και ένιωσα πραγματικά τρελός για πρώτη φορά, τη γωνία που κάθε μεσημέρι αποχαιρετούσα τον πιο στενό μου φίλο και τον έβρισκα πάλι εκεί το επόμενο πρωινό.

Πέρασα από τόσα μέρη και, όπως πέρναγα εγώ αυτά και αυτά προσπέρναγαν εμένα, έφτασα στον δρόμο. Τον δρόμο που ποτέ στη ζωή μου, ούτε για μια φορά, δε κατάφερα να περπατήσω βιαστικά. Πάντοτε ένιωθα τον χρόνο να αλλοιώνεται σε εκείνο το σημείο της γειτονιάς μου. Είτε από χαρά, είτε από λύπη, πάντοτε ένιωθα μια αόρατη δύναμη να συγκρατεί τα πόδια μου σε εκείνη τη γωνία και να μη μπορώ να κινηθώ. Να μη με αφήνει να φύγω από εκείνη την πολυκατοικία που ορθωνόταν μπροστά μου ψηλή και επιβλητική. Κάποιοι θα το πουν παιδικές ανοησίες, εγώ θα το πω έρωτα. Η δύναμη που έχει κάποιος να σε ανεβάσει πιο ψηλά από τον θεό με μια του μόνο λέξη και να σε ρίξει στο έδαφος με μια άλλη. Το να έχει κάποιος το χέρι του μέσα στο μυαλό σου και να ανακατεύει τις σκέψεις σου και τα συναισθήματά σου με μια του κίνηση. Αυτό λέω εγώ έρωτα. Το να είσαι ανίσχυρος απέναντι σε κάποιον και να μη σε νοιάζει, απλά και μόνο επειδή σου φτάνει το ότι είσαι απέναντί του.

Με αυτά και με εκείνα, με όλες τις αναμνήσεις να πλημυρίζουν το θολό μυαλό μου, θυμήθηκα ότι είχα ένα μέρος μόνο για εμένα, ένα μέρος για να ηρεμώ.
Έτσι ανηφόρισα… Μόλις έφτασα κάθησα να απολαύσω τη γαλήνη, να αδειάσω το μυαλό μου από κάθε σκέψη. Τι θρυλικό μέρος και αυτό. Εδώ πάνω έχω βιώσει κάθε δυνατό συναίσθημα… Χαρά, ενθουσιασμό, ανυπομονησία, ελπίδα, έρωτα, αγάπη, άγχος, λύπη, απογοήτευση, απαισιοδοξία, απελπισία, ζήλια, θυμό, οργή, μίσος.
Ένα μέρος αρκετά κοντά στον ουρανό για να του φωνάξω και να μοιραστώ μαζί του την ευτυχία μου. Ένα μέρος αρκετά κοντά στον θεό για να βλαστημήσω και να τον προκαλέσω όταν όλα μου πάνε στραβά. Ένα μέρος για να χάσω τον εαυτό μου, μόνο και μόνο για να τον βρω αργότερα, όταν θα τον έχω μεγαλύτερη ανάγκη. Ένα μέρος που μπορώ να φωνάξω τα συναισθήματα μου σε όλη την Αθήνα, μα δε θα με ακούσει κανείς.


Είναι ένα πράγμα το να αναπολείς στιγμές της ζωής σου και άλλο το να τις αναβιώνεις περπατώντας τα μέρη που τις έζησες. Κάπου κάπου μπορώ να δω τα φαντάσματα των ξεχασμένων φίλων και των ανεκπλήρωτων ερώτων να με τριγυρίζουν και να μου διηγούνται ξανά τις ιστορίες που ζήσαμε μαζί. Μπορώ να νιώσω το παγωμένο τους άγγιγμα όπως με πλησιάζουν. Μπορώ να τους ακούσω να ψιθυρίζουν πως ήρθε η ώρα να πάω και εγώ μαζί τους, να χαθώ μέσα στις αναμνήσεις.
Νιώθω κουρασμένος, νιώθω ότι γέρασα, μα είμαι μόλις δεκαοκτώ χρονών.

Η γάτα του Schrodinger

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

υποσχέσεις

   Να ξέρεις, φίλε μου, πως ξέρω πώς είναι. Ξέρω πώς είναι να πονάει η ψυχή σου. Ξέρω πώς είναι να βουρκώνεις με τα πάντα, μόνο και μόνο επειδή δεν ξέρεις με τι να κλάψεις. Ξέρω πώς είναι να βλέπεις πράγματα, τη στιγμή που δε θες να βλέπεις τίποτα. Και από την άλλη, ξέρω πώς είναι να μη βλέπεις τίποτα, τη στιγμή που θα ήθελες να βλέπεις τα πάντα.      Δεν ξέρω ποιο είναι το μεγαλύτερο ψέμα που έχουμε πει. Αλλά ξέρω ποιο είναι το ψέμα που μας πληγώνει περισσότερο. «Θα είμαι δίπλα σου». Μας ενοχλεί ο μέλλοντας; Μήπως μας ενοχλεί η λέξη «δίπλα»; Ή απλώς δεν αντέχουμε αυτές τις λέξεις στη σειρά επειδή γνωρίζουμε όλον τον εγωισμό και την επιπολαιότητα που κρύβεται από πίσω;      Εγωισμός, επειδή αυτός που την ξεφουρνίζει, έχει περισσότερη ανάγκη να είναι δίπλα μας απ’ ότι εμείς δίπλα σε αυτόν. Επιπολαιότητα, γιατί δεν αναλογίζεται την ευθύνη του μέλλοντα στις πλάτες του. Και μας γεμίζει με ουτοπικές προσδοκίες.      Ευτυχώς, δεν έγινα ποτέ ο λόγος που κρυώνεις. Όλα γίνονταν λι

διττή φύση/δύση

καπιταλισμός/σοσιαλισμός . δουλεύεις. η δουλειά σου, αποφέρει κάποιο προϊόν το οποίο αγοράζεται και έτσι υπάρχει κέρδος. το κέρδος το μοιράζεσαι μαζί με τα αφεντικά, τα οποία δουλεύουν κάνοντας κάποια τηλεφωνήματα ή και καθόλου δουλειά, αλλά έχουν το άγχος. φύση/κρίση. η φύση του ανθρώπου νου καπιταλισμού τα έφερε έτσι ώστε ήρθε η κρίση έχει οδηγήσει στο να παρακαλάς κάποιον να δουλέψεις για αυτόν, και να σου δώσει ένα μικρό κομμάτι από αυτά που θα παράξεις. πολλές φορές, και αφιλοκερδώς, ελπίζοντας πως δεν χρειάζεται να ted ρέφεσαι καν. οι συνθήκες στις οποίες θα δουλέψεις, θα είναι επίσης, όποιες επιθυμεί ο εργοδότης. πάτος/κράτος. το κράτος, παρέχει προστασία στον εργαζόμενο απέναντι στους κακούς εργοδότες, απολύοντας τον εργαζόμενο δίχως προειδοποίηση μέσα σε μια μέρα για να πούμε  ερτ1  παράδειγμα. επίσης, παρέχει κοινωνικά αγαθά όπως φροντιστήρια για την παιδεία, χαράτσια για να μείνεις, φυλακισμένες οροθετικές για την ισότητα, ράντζα για  την υγεία, και φό

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωσης. Και τότε για σένα η λύση είναι μονόδρομος και στην ταμπέλα αναγράφεται ξεκάθαρα η λέξη «λήθη».   Χτίζεις έναν τοίχο άρνησης ανάμεσα σε σένα και το παρελθόν σου. Με όσο εγωισμό σου έχει απομείνει και την