Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

κοιτώντας τη βιτρίνα....

  Το "είναι" και το "φαίνεσθαι". Το περίφημο εννοιακό ζεύγος, ένα μέγιστο φιλοσοφικό ερώτημα, το αιώνιο δίπολο δυνάμεων που αντιτίθενται αλλά και συνυπάρχουν, οι δύο όψεις του ίδιου "βαρύτιμου" ή "κάλπικου" νομίσματος. Κι εμείς, τα μοναδικά έλλογα και νοήμονα όντα της φύσης, ποιο από τα δύο έχουμε μάθει να πλασάρουμε και να πουλάμε, ποιο έχουμε μάθει να αγοράζουμεΣε κάθε αντίστοιχο ανταγωνισμό, συνήθως, επικρατεί το εύκολο, το εξόφθαλμο, το επιφανειακό, το επιδεικτικά εντυπωσιακό......η εικόνα.
  
  Υπερισχύει, γιατί δε μας κουράζει στο ψάξιμο, μας παρέχεται απλόχερα και σε μας απλώς απομένει να το αποδεχτούμε ή να το απορρίψουμε. Η άλλη πτυχή της ανθρώπινης φύσης, η πιο εσωτερική, η πιο βαθιά, η γνήσια και αυθεντική, που επιβάλλει την κατεδάφιση των αμυντικών 'τειχών" και την ανασκαφή, προκειμένου να αναδυθεί, είναι η πιο συχνά ηττημένη του παιχνιδιού. Κανονικά, δε θα έπρεπε να μας ξενίζει ούτε ο νικητής ούτε ο νικημένος. Δε θα έπρεπε, γιατί εμείς οι ίδιοι με τον τρόπο μας συντηρούμε το παιχνίδι, επιβάλλοντας ευνοϊκότερους όρους για την επικράτηση του τελικού νικητή. Μην τρέφετε αυταπάτες! Και στο όνομα της όποιας ειλικρίνειας σας χαρακτηρίζει, μη θεωρείτε τους εαυτούς σας θύματα της πλάνης του "φαίνεσθαι", που ενδεχομένως έχετε υποστεί, εξαιτίας της εμμονής σας στην εικόνα.
  
  Είναι βολικό να αναζητούμε ελαφρυντικά, μετά από μια "κακή αγορά", αλλά, εν τέλει, και ανούσιο. Αυτό που, κατά τη γνώμη μου, οφείλετε με εντιμότητα να υποσχεθείτε στον εαυτό σας είναι η αλλαγή τρόπου σκέψης και οπτικής. Γιατί μπορεί "χρώμα να μην αλλάζουνε τα μάτια, αλλάζουν όμως τρόπο να κοιτάνε".




                                                                                                                                   Α

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Απόσπασμα - Clarice Lispector, Τα κατά Α.Γ. Πάθη

  Είχα εισέλθει στο όργιο του Σαμπάτ. Τώρα ξέρω τι συμβαίνει μές στο σκοτάδι τις νύχτες των οργίων. Ξέρω! Ξέρω με τρόμο: τα πράγματα οργιάζουν. Το πράγμα από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πράγματα απολαμβάνει τον εαυτό του – αυτή είναι η ωμή χαρά της μαύρης μαγείας. Από αυτό το ουδέτερο έζησα - το ουδέτερο ήταν ο αληθινός μου αρχέγονος ζωμός. Προχωρούσα και αισθανόμουν τη χαρά της κόλασης.   … Ξεπερνούσα γρήγορα τον εθισμό μου, και η γεύση ηταν καινούργια σαν το μητρικό γάλα που δεν έχει γεύση παρά μόνο για στόμα ενός μωρού. Με την κατάρρευση του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μου – που ήταν για εμένα μια οδύνη μεγάλης νοσταλγίας – με την απώλεια της ανθρωπιάς, άρχιζα να γεύομαι οργιαστικά την ταυτότητα των πραγμάτων. … Ως τότε οι εθισμένες μου αισθήσεις ήταν βουβές στη γεύση των πραγμάτων. Όμως η πιο αρχαϊκή και η πιο δαιμονική από τις δίψες μου με είχε οδηγήσει υπόγεια να κατεδαφίσω όλες τις κατασκευές. Η αμαρτωλή δίψα με οδηγούσε και τώρα ξέρω πως το να αισθάνεσαι τη γ...