Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

τα δευτερόλεπτα βαριά στους λεπτοδείκτες....

  Όσες μηχανορραφίες κι αν εξύφανα, όσες εξεγέρσεις κι αν υποκίνησα ή οργάνωσα εναντίον του, όσες μάχες κι αν έδωσα, πολεμώντας τον, σε όλες τις περιστάσεις βίωσα τη ματαιότητα και, δυστυχώς, έχασα πανηγυρικά. Δε συγχρονίστηκα ποτέ μαζί του και αυτός με εκδικήθηκε, υποχρεώνοντάς με να ζήσω σχεδόν τα πάντα άκαιρα και μισά. Οπότε, αποδεχόμενη την ήττα μου και σεβόμενη τον εαυτό μου, κατέληξα στο ακόλουθο ασφαλές συμπέρασμα: ο μεγαλύτερος δυνάστης και ο πλέον άσπονδος εχθρός του ανθρώπου είναι ο ΧΡΟΝΟΣ.
  
  Υποβάλλοντάς μας σε ένα βάρβαρο βασανιστήριο, εφάμιλλο του προκρούστειου μαρτυρίου, προσπαθεί να μας εγκλωβίσει στα στενά πλαίσιά του, σαν να μας φυλακίζει σε αποπνικτικά σπιρτόκουτα.
  
  "Ο χρόνος, λένε οι γνώστες, κυλάει με τον ίδιο πάντα ρυθμό και μόνο προς μία κατεύθυνση - από το παρελθόν προς το μέλλον’’. Και όταν κάποια στιγμή αποφασίσουμε να του πάμε κόντρα, επιβραδύνοντας την κίνησή του με ασύλληπτα μεγάλες ταχύτητες, ζώντας και απολαμβάνοντας τις ευτυχισμένες στιγμές και αρνούμενοι να συμβιβαστούμε με την ημερομηνία λήξης τους, κηρύττει ανίερο και άδικο πόλεμο εις βάρος μας. Μας επιβάλλει όρια, μας "στενεύει τα περάσματα" , μας κλείνει σε καλούπια.
  
  Στα 18, ενώ εμείς θέλουμε να "παντρευτούμε" το δρόμο και να γίνουμε ασυμβίβαστοι νομάδες, μας καλεί να βάλουμε τα θεμέλια μιας "καριέρας", που δεν είμαστε σίγουροι αν, τελικά, επιθυμούμε. Στην τρίτη δεκαετία της ζωής μας τρέχει με τέτοιους ιλιγγιώδεις ρυθμούς, που νιώθουμε ότι ξυπνάμε ξαφνικά, μετά από βαρύ μεθύσι, κατευθείαν 30ρηδες. Μας καθιστά υποχρεωτικά "deadlines" γάμου και δημιουργίας οικογένειας, αλλιώς μας μετατρέπει σε κοινωνικούς παρίεςΚαι το χειρότερο, όπως λέει και ο Θερβάντες, "μας σβήνει όλες τις αναμνήσεις".
    
  Ε, όχι, λοιπόν, δεν υπάρχει περίπτωση! Εγώ είμαι αμετανόητη αριστοτελίστρια και θα ακολουθήσω με θρησκευτική ευλάβεια την παραίνεση του δασκάλου: "Να ζούμε με τα συναισθήματα, όχι με τις ώρες στο ηλιακό ρολόι. Θα έπρεπε να μετράμε το χρόνο με τους χτύπους της καρδιάς".







                                                                                                                        A

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Απόσπασμα - Clarice Lispector, Τα κατά Α.Γ. Πάθη

  Είχα εισέλθει στο όργιο του Σαμπάτ. Τώρα ξέρω τι συμβαίνει μές στο σκοτάδι τις νύχτες των οργίων. Ξέρω! Ξέρω με τρόμο: τα πράγματα οργιάζουν. Το πράγμα από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πράγματα απολαμβάνει τον εαυτό του – αυτή είναι η ωμή χαρά της μαύρης μαγείας. Από αυτό το ουδέτερο έζησα - το ουδέτερο ήταν ο αληθινός μου αρχέγονος ζωμός. Προχωρούσα και αισθανόμουν τη χαρά της κόλασης.   … Ξεπερνούσα γρήγορα τον εθισμό μου, και η γεύση ηταν καινούργια σαν το μητρικό γάλα που δεν έχει γεύση παρά μόνο για στόμα ενός μωρού. Με την κατάρρευση του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μου – που ήταν για εμένα μια οδύνη μεγάλης νοσταλγίας – με την απώλεια της ανθρωπιάς, άρχιζα να γεύομαι οργιαστικά την ταυτότητα των πραγμάτων. … Ως τότε οι εθισμένες μου αισθήσεις ήταν βουβές στη γεύση των πραγμάτων. Όμως η πιο αρχαϊκή και η πιο δαιμονική από τις δίψες μου με είχε οδηγήσει υπόγεια να κατεδαφίσω όλες τις κατασκευές. Η αμαρτωλή δίψα με οδηγούσε και τώρα ξέρω πως το να αισθάνεσαι τη γ...