Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

θυμάσαι να ζεις;

  Λένε πως το ποδήλατο δεν το ξεχνάς ποτέ. Σκεφτόμουνα λοιπόν, ότι γύρω μου υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι οι οποίοι ξέρουν ποδήλατο. Μπορεί να μην έχουν κάνει εδώ και χρόνια, αλλά ξέρουν. Μέσα σε ένα παράξενο συλλογισμό έβαλα στη θέση του ποδηλάτου τη ζωή. Χιλιάδες άνθρωποι ξέρουν να ζουν, αλλά έχουν εδώ και πολλά χρόνια να ζήσουν. Όμως, παρόλο που κανένας συλλογισμός δεν οδηγεί σε αυτό το συμπέρασμα, αποφάσισα πως η ζωή είναι σαν το ποδήλατο. Δεν την ξεχνάς ποτέ.
  
  Χιλιάδες άνθρωποι βυθισμένοι σε μια κρίση. Οικονομική, κοινωνική, ψυχολογική Μια κρίση της οποίας η πηγή είναι τα λεφτά. Τα λεφτά δεν αγοράζουν την ευτυχία, λένε. Έτσι είναι. Δυστυχώς όμως μας έχουν κάνει να πιστεύουμε το αντίθετο. Όλη μας η διάθεση, όλος μας ο κόσμος καθορίζεται από τα λεφτά. Φυσικά όταν έχεις στόματα να θρέψεις και μια οικογένεια να βάλεις κάτω από μια στέγη τα λεφτά γίνονται αναγκαία. Αλλά μιλάω σε σένα που τα αναγκαία τα έχεις και ζητάς τα παραπάνω. Έχεις κάθε δικαίωμα να πιστεύεις ότι με παραπάνω θα ζεις καλύτερα. Αλλά Μην πιστέψεις ούτε στιγμή ότι το νόημα και η μαγεία της ζωής είναι κρυμμένο στα χρήματα. Όχι, φίλε μου. Ξέρεις πολύ καλά που είναι κρυμμένο το νόημα της ζωής. Απλά δε θέλεις να το δεις. Δεν έχεις τα κότσια να σταθείς ενάντια στην πλύση εγκεφάλου που σου κάνουν και να δεις ότι η ζωή είναι μπροστά στα μάτια σου κάθε μέρα. Μέσα στις στιγμές, μέσα σε αυτό που σου αρέσει να κάνεις, μέσα στην τέχνη σου, μέσα στο πρώτο φιλί με την κοπέλα σου, μέσα στην πρώτη λέξη του παιδιού σου, μέσα στην πέμπτη συμφωνία του Μπετόβεν που έπαιξες χθες στο πιάνο.
  
  Εσύ. Ναι, εσύ. Θυμάσαι πόσο καλά έπαιζες πιάνο; Τα ανίψια σου και τα παιδιά σου δεν έβαζαν γλώσσα μέσα και κ**ο κάτω μέχρι να παίξεις την πρώτη νότα. Όλοι σε άκουγαν αλλά όχι με τα αυτιά τους. Μιλούσες στην ψυχή τους. Μέσα από απλές νότες. Αλλά το σημαντικότερο; Έτερπες την δική σου ψυχή κάθε φορά που τα δάχτυλα σου ακουμπούσαν αυτά τα παγωμένα μαύρα και άσπρα πλήκτρα. Πόσο καιρό έχεις να παίξεις πιάνο; Το φαντάστηκα  
  
  Σαν κάτι να θυμάσαι και εσύ τώρα ε; Εσύ που η ζωή σου έχει γίνει ένα αγωνιώδες κυνήγι για λεφτά και για εξασφάλιση. Εσύ που συνέλεγες καπάκια από μπουκάλια. Τα έδειχνες σε όλους και κανείς δε μπορούσε να πιστέψει ότι πραγματικά υπήρχαν τόσες γαμ****ες εταιρείες. Ηρεμούσες και αισθανόσουν ο βασιλιάς του κόσμου κάθε φορά που ασχολιόσουν με αυτό. Μιας και το έφερε η κουβέντα, πόσο καιρό έχεις να ασχοληθείς με αυτό; Α, μάλιστα
  
  Αυτό που θέλω να πω είναι πως μπορούν μας στερήσουν τα λεφτά, μπορούν να μας φοβίσουν με ένα αβέβαιο μέλλον, αλλά δε μπορούν να κλέψουν τη ζωή μας και το μυαλό μας. Γιατί η ζωή μας δεν είναι τα λεφτά και το μυαλό μας δε μπορεί να παραβιαστεί αν αμολήσουμε σε κάθε νεύρο του την δίψα για ζωή, για έρωτα, για τη οξύμωρη γλυκύτητα της ρουτίνας, για, για, για Και το βλέπεις και εσύ τώρα έτσι; Εσύ που έχεις να ζωγραφίσεις 10 χρόνια ενώ είσαι άπαιχτος με το πινέλο στο χέρι. Πρέπει να ξαναζωγραφίσεις, όπως κάποιος άλλος πρέπει να ξανατραγουδήσει, όπως κάποιος άλλος πρέπει να ξαναγράψει, όπως όλοι μας πρέπει να ξαναζήσουμε. Γιαυτό ζωγράφισε φίλε μου. Ζωγράφισε ότι σου κατέβει στο μυαλό. Δε σε νοιάζει και το ξέρω. Γιατί δεν το κάνεις για κανέναν. Το κάνεις γιατί το γουστάρεις. Και θα κάνεις ότι γουστάρεις. Και αν δεν έχεις λεφτά, ε, δεν τρέχει και τίποτα. Ζωγράφισε τα δικά σου.



                                                                                                            the dementor

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Απόσπασμα - Clarice Lispector, Τα κατά Α.Γ. Πάθη

  Είχα εισέλθει στο όργιο του Σαμπάτ. Τώρα ξέρω τι συμβαίνει μές στο σκοτάδι τις νύχτες των οργίων. Ξέρω! Ξέρω με τρόμο: τα πράγματα οργιάζουν. Το πράγμα από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πράγματα απολαμβάνει τον εαυτό του – αυτή είναι η ωμή χαρά της μαύρης μαγείας. Από αυτό το ουδέτερο έζησα - το ουδέτερο ήταν ο αληθινός μου αρχέγονος ζωμός. Προχωρούσα και αισθανόμουν τη χαρά της κόλασης.   … Ξεπερνούσα γρήγορα τον εθισμό μου, και η γεύση ηταν καινούργια σαν το μητρικό γάλα που δεν έχει γεύση παρά μόνο για στόμα ενός μωρού. Με την κατάρρευση του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μου – που ήταν για εμένα μια οδύνη μεγάλης νοσταλγίας – με την απώλεια της ανθρωπιάς, άρχιζα να γεύομαι οργιαστικά την ταυτότητα των πραγμάτων. … Ως τότε οι εθισμένες μου αισθήσεις ήταν βουβές στη γεύση των πραγμάτων. Όμως η πιο αρχαϊκή και η πιο δαιμονική από τις δίψες μου με είχε οδηγήσει υπόγεια να κατεδαφίσω όλες τις κατασκευές. Η αμαρτωλή δίψα με οδηγούσε και τώρα ξέρω πως το να αισθάνεσαι τη γ...