Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

σιωπή σε χρόνο παρατατικό

"Έχω μείνει στη θέση που με άφησες για να με ξαναβρείς.
 Όμως πρέπει να έχει περάσει πολύς καιρός
 γιατί τα νύχια μου μακρύνανε και
 οι φίλοι μου με φοβούνται."
Κατερίνα Γώγου


     Είχα βάλει το "La Valse d'Amelie" του Yann Tiersen να παίζει συνεχόμενα. Άναψες τσιγάρο. Τα ρούχα μου μυρίζουν πάντα τσιγαρίλα- εξαιτίας σου! Μου είπες τόσα πολλά εκείνο το βράδυ. Το κάνεις συνέχεια αυτό! Μιλάς ακατάπαυστα ενώ στην πραγματικότητα δεν έχεις τίποτα να πεις. Θες να καλύψεις αυτήν την παρατεταμένη σιωπή, που είναι η μόνη που ακούγεται μετά απ' τα πιο μεγάλα μας λόγια. Και μιλάς πάντα σιγανά, ίσα που κάλυπτε η φωνή σου τον εκκωφαντικό ήχο του λεπτοδείκτη του ρολογιού μου εκείνο το βράδυ. Πόσο σε εκνεύριζε αυτός ο ήχος! 
     
  Μου είπες όλα όσα φοβόμουν ότι θα μου πεις. Σε κάνω, λες, να μπερδεύεις τους χρόνους, γιατί θα 'πρεπε να μιλάς για μας σε Παρατατικό, ενώ εσύ χρησιμοποιείς ακόμα Ενεστώτα. Εγώ ξέρω όμως ότι δεν είναι οι χρόνοι που σε μπερδεύουν, αλλά τα πρόσωπα. Πάντα α' ενικό χρησιμοποιούσες! Τότε σε δικαιολογούσα, δεν σ' άρεσε άλλωστε ποτέ η γραματική. Εσένα σ' άρεσαν τα Μαθηματικά κι οι ακριβείς υπολογισμοί. Σου έδινα "χ", μου ανταπέδιδες "χ". Σου έδινα "2χ", μου επέστρεφες "2χ". Γι'αυτο δεν προχωρούσαμε. Γιατί ζύγιαζες την αγάπη και το ενδιαφέρον, ενώ εγώ ήθελα να πολλαπλασιάζουμε τα "χ" με συντελεστές ασύλληπτους. Δεν στα είπα όλα αυτά. Μονάχα τα σκεφτόμουν μέσα σε ατέλειωτες σιωπές που σου τρύπαγαν τα αυτιά. Φεύγοντας έδειχνες ανακουφισμένη. Δεν σου είπα λέξη, δεν προσπάθησες όμως να καλύψεις τη σιωπή μου. Στο τέλος φαίνεται εξοικιώθηκες μαζί της. Με κοίταξες μόνο με αυτόν τον τρόπο που με κοίταζες κάθε βράδυ Κυριακής, σαν να μου λες: "Νιώθω τόσο απεγνωσμένη που είναι πάλι Δευτέρα αύριο!" Κι έτσι απλά, έφυγες.

  Δεν είσαι εσύ που μου λείπεις, αλλά από τότε που έφυγες αισθάνομαι ότι κάτι λείπει από τον ίδιο μου τον εαυτό. Μια απουσία ανώνυμη, η φυγή σου όμως καθόλα νόμιμη. Με εκείνα τα μισόλογα που είπαμε, με αυτές τις μακροσκελείς σιωπές, βάλαμε τελεία εκεί που δεν έπρεπε και κόψαμε την πρόταση στη μέση. Μπήκες κι εσύ στο συρτάρι με τα μισοτελειωμένα βιβλία. Αφήσαμε το χρόνο να περάσει ανάμεσά μας. Κι αυτό ήταν. Απομακρυνθήκαμε. Γιατί, παρόλο που μένεις στο παραδίπλα τετράγωνο, ο χρόνος είναι η μεγαλύτερη απόσταση που χωρίζει δύο τόπους. Τον κόσμο σου απ' τον κόσμο μου.

   Όποτε μυρίζω τσιγάρο θα θυμάμαι εσένα. Το ίδιο και κάθε φορά που ακούω Τρύπες, γιατί Λονδίνο, Άμστερνταμ και Βερολίνο μόνο με σένα θέλω να πάω. Να συνεχίζεις τα βράδια, λίγο πριν κοιμηθείς, να παίζεις μπροστά στον καθρέφτη την Μπλανς απ' το "Λεοφορείον ο Πόθος" και να παίρνεις κι εκείνο το δραματικό ύφος που καθόλου δεν σου πήγαινε. Κι άμα καμιά φορά ξανασυναντηθούμε, δε θέλω να μιλήσουμε. Τίποτα να μην πούμε, ούτε λέξη. Μ' αρέσουν οι σιωπές μας. Κοίταξέ με μόνο με εκείνο το βλέμμα που μου έριχνες τα πρωινά της Δευτέρας, σα να μου λες: "Το ξέρω, είναι πάλι Δευτέρα ρε γαμώτο. Μαζί σου όμως έρχεται πιο γρήγορα το Σάββατο." Και μετά γύρνα απ' την άλλη και φύγε.




ρημαδιό


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Απόσπασμα - Clarice Lispector, Τα κατά Α.Γ. Πάθη

  Είχα εισέλθει στο όργιο του Σαμπάτ. Τώρα ξέρω τι συμβαίνει μές στο σκοτάδι τις νύχτες των οργίων. Ξέρω! Ξέρω με τρόμο: τα πράγματα οργιάζουν. Το πράγμα από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πράγματα απολαμβάνει τον εαυτό του – αυτή είναι η ωμή χαρά της μαύρης μαγείας. Από αυτό το ουδέτερο έζησα - το ουδέτερο ήταν ο αληθινός μου αρχέγονος ζωμός. Προχωρούσα και αισθανόμουν τη χαρά της κόλασης.   … Ξεπερνούσα γρήγορα τον εθισμό μου, και η γεύση ηταν καινούργια σαν το μητρικό γάλα που δεν έχει γεύση παρά μόνο για στόμα ενός μωρού. Με την κατάρρευση του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μου – που ήταν για εμένα μια οδύνη μεγάλης νοσταλγίας – με την απώλεια της ανθρωπιάς, άρχιζα να γεύομαι οργιαστικά την ταυτότητα των πραγμάτων. … Ως τότε οι εθισμένες μου αισθήσεις ήταν βουβές στη γεύση των πραγμάτων. Όμως η πιο αρχαϊκή και η πιο δαιμονική από τις δίψες μου με είχε οδηγήσει υπόγεια να κατεδαφίσω όλες τις κατασκευές. Η αμαρτωλή δίψα με οδηγούσε και τώρα ξέρω πως το να αισθάνεσαι τη γ...