Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

τίποτα από σένα

  Ήταν ένα κορίτσι μακρινών αποστάσεων που ερωτεύτηκε τις μακρινές αποστάσεις. Φοβόταν πάντα τις ράγες. Την τρόμαζε ο μεταλλικός ήχος του τρένου και οι θόρυβοι της νύχτας. Φοβόταν όλα αυτά απ’ τα οποία έφευγε κι όλα εκείνα στα οποία πήγαινε. Φοβόταν τα βραδινά ταξίδια με το τρένο χωρίς κανέναν να μετράει τις φακίδες της για να κοιμηθεί. Χωρίς μαλακούς ώμους στο διπλανό κάθισμα και χωρίς κρουκ κρουκ από ροδάκια βαλίτσας δίπλα στο δικό της σακίδιο.Τα φοβόταν μέχρι που στο τέλος τα ερωτεύτηκε. Πιο πολύ απ’ όλα φοβόταν εκείνο το αγόρι. Δε μπορώ να σου εξηγήσω και σίγουρα δεν μπορείς να καταλάβεις. Έχει παιδικά μάτια και γελάει μ όλο του το σώμα, δεν μπορώ να σου εξηγήσω πώς. Σφυρίζει πάντα μια μπόσα νόβα κι έχει στο αριστερό του μάγουλο μια ελιά από σοκολάτα. Όταν του λένε σαγαπώ τρομάζει κι όταν μιλάει πειράζει τα μαλλιά του. Έχει μια ελιά στο μπράτσο του πάνω από μια φλεβίτσα κι οταν παίζει κιθάρα η ελιά του χορεύει. Και θέλω να πάρω ενα τραπουλόχαρτο και να του το κολλήσω στη μούρη. Ή στην καρδιά, για να μη μπαίνει κρύος αέρας.

  Στα μακρινά ταξίδια πάντα θυμάσαι όλα εκείνα που σου είπαν και δεν έδωσες σημασία. Η μικρή μου μαθήτρια με ρώτησε γιατί οι αντωνυμίες δεν έχουν χρόνους. Γιατί δεν λέμε εσύ χτες για πολλή ώρα κι εσύ χτες για μια στιγμή. Εσύ παλιά κι εσύ αύριο, μετά από μας και μετά από μένα. Μπερδεύεις το συντακτικό μου, πάντα το κάνεις. Κουράστηκα που σ αγαπάω πολλές φορές την ημέρα, με πολλούς τρόπους κάθε φορά. Βγάζω απ’ τη βαλίτσα τα βιβλία των φίλων μου, που τα πήρα χωρίς να το ξέρουν. Κλέβω τα αγαπημένα βιβλία των αγαπημένων μου ανθρώπων. Έτσι τους έχω δικούς μου για πάντα. Διαβάζω λίγο απ’ το καθένα κι είναι σαν να τελειώνει το ένα την ιστορία του άλλου. Οι πολλές μας παράλληλες ιστορίες γράφονται μαζί, όπως τα βιβλία μας, και μπλέκονται η μία με την άλλη τόσο που δεν θυμάμαι πια τι έζησα εγώ και τι εκείνοι. Ο σιδερένιος ήχος απ’ τις ράγες ταιριάζει ωραία με τους Sigur Rós στα ακουστικά μου. Το βαγόνι είναι σκοτεινό και παίζω φιδάκι με το αγόρι στο απέναντι κάθισμα. Κάθε τόσο πειράζει τα μαλλιά του, όπως εσύ. Θα του βάλω χρυσόσκονη στο γάλα του όταν κοιμηθεί.

  Το μικρό μου γαλάζιο βαλιτσάκι όλο ταξιδεύει. Βλέπει ασημένιες κατηφόρες που φτάνουν στη θάλασσα και γαλάζια ηλιοβασιλέματα. Τετράγωνα χωράφια το ένα πλάι στο άλλο. Πολιτείες με ανθρώπους με κόκκινα μάγουλα και ζεστά χέρια. Βλέπει τους σταθμούς να περνάνε άδειοι -χωρίς κανέναν να περιμένει. Είναι πολύ μπανάλ πια να περιμένεις κάποιον στον σταθμό του τρένου. Βλέπει τα χρωματιστά φαναράκια της Ξάνθης, παραλίες με άσπρη μαλακή άμμο και ξημερώματα στην Κομοτηνή με κατακόκκινους ήλιους. Στις ανηφόρες τραντάζεται στο ράφι των αποσκευών πάνω απ’ το κεφάλι μου. Στο επόμενο ταξίδι θα πάρω κι εσένα μαζί. Βλέπεις ήθελα να σε βάλω μέσα αλλά περίσσευες. Ήταν όλα σου πολύ μεγάλα και το βαλιτσάκι μου πολύ μικρό. Και δεν ήθελα να αφήσω πίσω τίποτα από σένα



                                                                                                                το κορίτσι του μετρό

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Απόσπασμα - Clarice Lispector, Τα κατά Α.Γ. Πάθη

  Είχα εισέλθει στο όργιο του Σαμπάτ. Τώρα ξέρω τι συμβαίνει μές στο σκοτάδι τις νύχτες των οργίων. Ξέρω! Ξέρω με τρόμο: τα πράγματα οργιάζουν. Το πράγμα από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πράγματα απολαμβάνει τον εαυτό του – αυτή είναι η ωμή χαρά της μαύρης μαγείας. Από αυτό το ουδέτερο έζησα - το ουδέτερο ήταν ο αληθινός μου αρχέγονος ζωμός. Προχωρούσα και αισθανόμουν τη χαρά της κόλασης.   … Ξεπερνούσα γρήγορα τον εθισμό μου, και η γεύση ηταν καινούργια σαν το μητρικό γάλα που δεν έχει γεύση παρά μόνο για στόμα ενός μωρού. Με την κατάρρευση του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μου – που ήταν για εμένα μια οδύνη μεγάλης νοσταλγίας – με την απώλεια της ανθρωπιάς, άρχιζα να γεύομαι οργιαστικά την ταυτότητα των πραγμάτων. … Ως τότε οι εθισμένες μου αισθήσεις ήταν βουβές στη γεύση των πραγμάτων. Όμως η πιο αρχαϊκή και η πιο δαιμονική από τις δίψες μου με είχε οδηγήσει υπόγεια να κατεδαφίσω όλες τις κατασκευές. Η αμαρτωλή δίψα με οδηγούσε και τώρα ξέρω πως το να αισθάνεσαι τη γ...