Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

μια ιστορία: για τη μαρμελάδα

  «Το μυαλό του έχει γίνει μαρμελάδα». Θυμάμαι αυτή τη φράση λες και την ακούω τώρα για πρώτη φορά. Αντηχεί με τον ίδιο παράξενο και τρομακτικό τρόπο στα αυτιά μου. Τη θυμάμαι, γιατί αφορούσε κάποιον που είχα για ίνδαλμα, αφού πάντα με προστάτευε, με έβαζε στους ώμους του και ξαφνικά δεν μ άγγιζε τίποτα. Τη θυμάμαι γιατί μέσα σε μια τέτοια φράση συσσωρευόταν η στεναχώρια και μάλλον η οργή του alter ego μου. Τη θυμάμαι γιατί ήμουν μικρή κι οι «μαρμελάδες» μου ταν άγνωστες ακόμα.
  
  Πέρασαν τα χρόνια. Είδα «μαρμελάδα» να κυκλοφορεί γύρω μου, είδα διάφορες ενδοφλέβιες «μαρμελάδες» πεταμένες δίπλα μου στη βόλτα μου, είδα πολλούς με μυαλά σαν του ινδάλματος. Ποτέ δεν τις δέχτηκα όμως τις μαρμελάδες. Δεν μπορώ να αποδεχτώ την αποποινικοποίηση τους ούτε και το «έλα μώρε αν όχι τώρα πότε;». Η απάντηση μου είναι ΠΟΤΕ.
  
  Και για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους...τα ναρκωτικά δεν είναι πλάκα. Ούτε τα light ούτε τα βαριά. Απ’ τα light εύκολα πας στα βαριά και πολύ δύσκολα ξαναγυρνάς. Δεν είναι φάση, δεν είναι φαγητό να το δοκιμάσεις, δεν είναι κάτι που του ξεφεύγεις και του ξεγλιστράς όποτε θες. Πολλοί νομίζουν ότι όποτε θέλουν μπορούν να ξεκόψουν και να συνεχίσουν τη ζωή τους. Αυτή είναι η μεγαλύτερη πλάνη και η μεγαλύτερη καταστροφή. Παιδιά ξεκινούν κάτι από μόδα, από απόγνωση, από μοναξιά, από αδυναμία χαρακτήρα. Αυτό που λένε για τις κακές επιρροές και τις κακές παρέες είναι μεγάλο ψέμα. Όλα ξεκινάνε απ’ τον ίδιο τον άνθρωπο και τις ελλείψεις του: σε αγάπη, σε αξίες, σε ασφάλεια, σε αυτοπεποίθηση, σε ενδιαφέροντα. Μπορεί να ναι όλα αυτά μαζί ή ένα μόνο. Ο άνθρωπος φοράει μόνος του ένα κόκκινο πλατό που του ράψαν άλλοι. Παιδιά από γονιούς με ενδιαφέρον και αγάπη κατρακυλούν, παιδιά χρηστών δεν τ αγγίζουν τα ναρκωτικά. Δεν πιστεύω στην ιδιοσυγκρασία ή στις ιδιότητες/χαρακτηριστικά που κουβαλάει η ψυχή. Είμαστε αποτέλεσμα του (ατομικού και κοινωνικού) περιβάλλοντος μας και των επιλογών μας σε αυτό. Πάντα έχουμε άλλη διαφυγή, απλά καμιά φορά δεν την βλέπουμε.
  
  Και το κράτος; Τι κάνει το κράτος; Μας ενημερώνει για το σίσα και μας λέει ότι στο Πεδίον του Άρεως το βρίσκεις με δυο ευρώ; Ευχαριστούμε, αλλά πείτε μας και το όνομα του delaer για να μας το κάνετε πιο εύκολο. Η κρίση δεν είναι οικονομική. Είναι κρίση αξιών, όλοι το λένε. Αφήνουν τα πρεζάκια (τι φαιδρή λέξη!) να τρυπιούνται και να καπνίζουν και να ρουφάνε γιατί που να ασχοληθούν τώρα με τις μειονότητες!! Που να ενδιαφερθούν για  μια καμπάνια κατά των ναρκωτικών στο σχολείο, στη δουλειά, στο δρόμο, που να κάνουν τον κόπο να ανακαλύψουν κάποιο κύκλωμα. Τα λεφτά τους νοιάζουν άλλα όταν θα στερέψουν από πολίτες και νιάτα πρόθυμα να δουλέψουν, ποιος θα τα χαρεί τα λεφτά; Και δεν είναι μόνο η ανύπαρκτη πρόληψη είναι  κι η ανύπαρκτη καταστολή. Τα υπό διάλυση κέντρα απεξάρτησης και τα νοσοκομεία που μοιράζουν υποκατάστατα δεν είναι αντιμετώπιση του προβλήματος των ναρκωτικών. Θα έπρεπε να υπάρχουν κέντρα με εξειδικευμένο προσωπικό που να φροντίζουν αρρώστους, όχι περιθωριακούς. Υπάρχουν πάντα εξαιρέσεις και οφείλω να το τονίζω κάθε φορά αυτό.
  
  Έχουμε αφήσει τους εξαρτημένους στο έλεος ενός ανώτερου θεού. Νιώθουμε ότι νικάμε στον κοινωνικό αγώνα γιατί δεν πέσαμε στη λούμπα των ναρκωτικών. Αλλά όπως λέει και η Lily Tomlin: « το πρόβλημα με τους αγώνες των αρουραίων είναι ότι ακόμα κι αν νικήσεις εξακολουθείς να είσαι αρουραίος». Τα ναρκωτικά μας αφορούν όλους και ακόμα περισσότερο μας αφορούν αυτοί που τα χρησιμοποιούν. Την επόμενη φορά λοιπόν, που κάποιος σας πει τι ωραία που είναι στο Άμστερνταμ, πείτε του ότι τον αγαπάτε και θέλετε να τον έχετε πάντα δίπλα σας. Στον ίνδαλμα πέτυχε. Αν μπορείτε να σκεφτείτε κάτι καλύτερο πείτε το. Αλλά παρακαλώ μην μείνετε σιωπηλοί!

  
  Είμαι η Νεφέλη θα με βρείτε να περιπλανιέμαι στους δρόμους μ ένα κόκκινο παλτό και να φοβάμαι για τα θύματα της «μαρμελάδας». Μέχρι το επόμενο «γι αυτά τα λίγα και απλά πράγματα να πολεμάτε».


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Απόσπασμα - Clarice Lispector, Τα κατά Α.Γ. Πάθη

  Είχα εισέλθει στο όργιο του Σαμπάτ. Τώρα ξέρω τι συμβαίνει μές στο σκοτάδι τις νύχτες των οργίων. Ξέρω! Ξέρω με τρόμο: τα πράγματα οργιάζουν. Το πράγμα από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πράγματα απολαμβάνει τον εαυτό του – αυτή είναι η ωμή χαρά της μαύρης μαγείας. Από αυτό το ουδέτερο έζησα - το ουδέτερο ήταν ο αληθινός μου αρχέγονος ζωμός. Προχωρούσα και αισθανόμουν τη χαρά της κόλασης.   … Ξεπερνούσα γρήγορα τον εθισμό μου, και η γεύση ηταν καινούργια σαν το μητρικό γάλα που δεν έχει γεύση παρά μόνο για στόμα ενός μωρού. Με την κατάρρευση του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μου – που ήταν για εμένα μια οδύνη μεγάλης νοσταλγίας – με την απώλεια της ανθρωπιάς, άρχιζα να γεύομαι οργιαστικά την ταυτότητα των πραγμάτων. … Ως τότε οι εθισμένες μου αισθήσεις ήταν βουβές στη γεύση των πραγμάτων. Όμως η πιο αρχαϊκή και η πιο δαιμονική από τις δίψες μου με είχε οδηγήσει υπόγεια να κατεδαφίσω όλες τις κατασκευές. Η αμαρτωλή δίψα με οδηγούσε και τώρα ξέρω πως το να αισθάνεσαι τη γ...