Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

το αριέλ κάνει επανάσταση, εσύ;

  Επανάσταση εθνική, ελληνική, πολιτιστική, επανάσταση στην τέχνη, στον κόσμο του πνεύματος Πόσο εύκολα και συχνά χρησιμοποιούμε τελικά αυτή τη λέξηΕντούτοις, κανείς δεν γνωρίζει στο πετσί του τι σημαίνει. Λένε ότι σημαίνει τη θεμελιώδη μεταβολή κάποιας οποιαδήποτε καθεστηκυίας τάξης πραγμάτων. Δεν ξέρω για σας, αλλά σε μένα ακούγεται αρκετά σοβαρή υπόθεση.
  
  Αφού όμως είναι τόσο σοβαρή υπόθεση, ποιόν ορίζουμε επαναστάτη; Ακούμε για τον Τσε και τα σοβιέτ, για τον Αλιέντε, αλλά και για τον Κολοκοτρώνη Μα και το Αριέλ επανάσταση δεν κάνει; Μάλλον η έννοια είναι υπερβολικά σχετική Για μένα, φίλες και φίλοι, επαναστάτης είναι αυτός που πατώντας γερά στα πόδια του και τα πιστεύω του, κάνει τον κόσμο καλύτερο. Αυτός που απαρνιέται εξ ορισμού τον κόσμο στον οποίο ζει και με κάθε του πράξη συμβάλλει στη βαθμιαία αλλαγή του, με αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον Αριστοτέλη, να αυτοκαθίσταται ‘’άπολις’’ στον κόσμο που έχουν χτίσει άλλοι γι αυτόν. Και αλήθεια, αμφιβάλλω αν ξέρω αρκετούς επαναστάτες. Ίσως και όντως να μην έχουν τίποτα να φοβηθούν οι κυβερνήσεις
  
  Και οι αριστερές συλλογικότητες, θα αναρωτηθείτε, τι είναι; Η πόλη των απολιδών θα έλεγα Εξετάζοντας το θέμα πλήρως θεωρητικά, στόχος κάθε μιας από αυτές, είναι η διάπλαση συνειδήσεων, η προετοιμασία του εδάφους για την αλλαγή, τη μεγάλη επανάσταση Καθένα από τα μέλη της, οφείλει να έχει πλήρη συνείδηση του βάρους της ένταξής του σε αυτή, έχοντας ενστερνιστεί πλήρως και μετά από ώριμη σκέψη, τα ιδεώδη που αντίκεινται στην κοινωνία που έχει μάθει να ζει, σεβόμενο την ίδια της την ύπαρξη και τη σημασία του σκοπού της. Η αφοσίωση κάθε μέλους σε ένα πραγματικά δύσκολο έργο λοιπόν, σε επίπεδο θυσίας ποιότητας ζωής στο βωμό ενός αγαθού κινήματος, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα για την επιβίωση της συλλογικότητας με τους όρους που είχε και κατά την ίδρυσή της.
  
  Πολλοί θα μπορούσαν να το χαρακτηρίσουν από φασιστικό μέχρι ελιτιστικό, αλλά υποχρέωση αυτής της ‘’πόλης’’ που προσεγγίζουμε, είναι ο έλεγχος της ‘’ποιότητας’’ τον μελών της. Το άτομο τείνει να διαφθείρεται, αλλά και να παρασύρεται συνεχώς, θέτοντας σε κίνδυνο το ίδιο το κίνημα που αυτοκαταδικάζεται είτε σε αποτυχία, είτε σε βραχυπρόθεσμη επιβίωση.
  
  Συνεπώς, θέτω το ζήτημα της προσέγγισης νέων μελών στο προσκήνιο. Πώς μπορεί να χρησιμοποιεί κανείς πρακτικές προσέγγισης μέσω συναισθηματικών δεσμών, αλλά και να αποδέχεται την στυγνή πλύση εγκεφάλου ως μέρος της καθημερινότητας της πολιτικής; Ας θεωρηθεί ουτοπικό, αλλά δεν έχει σημασία ο αριθμός των επαναστατών σε μία σαπισμένη κοινωνία, αλλά η ωριμότητα με την οποία έκαναν την επιλογή να σταθούν απέναντι στο σύστημα που τους γέννησε. Τα άτομα θα πρέπει να αφήνονται ελεύθερα να αποφασίσουν εν πλήρη συνείδηση την πολιτική δράση. Οι πραγματικοί αριστεροί θα ξέρουν από μόνοι τους που να απευθυνθούν, δε θα περιμένουν να τους ψάξεις
  
  Και για όσους αναρωτιούνται τι είναι σωστό, κατά τον συγγραφέα του κειμένου πάντα, να κάνει μια συλλογικότητα, όταν συνειδητοποιείσει, ότι κάποιο μέλος της δεν είναι πλήρως αφοσιωμένο σε αυτή και τα ιδεολογήματά της, ε ναι, θα χρειαστεί να το απομακρύνει
  
  Κλείνω ξεκαθαρίζοντας, ότι το κείμενο αυτό είναι πλήρως θεωρητικό και καμία σχέση δεν έχει με την καθημερινή πολιτική πρακτική. Φυσικά, ούτε και τον ίδιο μου τον εαυτό δεν βάζω στους επαναστάτες που περιγράφω.





                                                                                                                         
                                                                                                                      δικηγοράκος

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Απόσπασμα - Clarice Lispector, Τα κατά Α.Γ. Πάθη

  Είχα εισέλθει στο όργιο του Σαμπάτ. Τώρα ξέρω τι συμβαίνει μές στο σκοτάδι τις νύχτες των οργίων. Ξέρω! Ξέρω με τρόμο: τα πράγματα οργιάζουν. Το πράγμα από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πράγματα απολαμβάνει τον εαυτό του – αυτή είναι η ωμή χαρά της μαύρης μαγείας. Από αυτό το ουδέτερο έζησα - το ουδέτερο ήταν ο αληθινός μου αρχέγονος ζωμός. Προχωρούσα και αισθανόμουν τη χαρά της κόλασης.   … Ξεπερνούσα γρήγορα τον εθισμό μου, και η γεύση ηταν καινούργια σαν το μητρικό γάλα που δεν έχει γεύση παρά μόνο για στόμα ενός μωρού. Με την κατάρρευση του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μου – που ήταν για εμένα μια οδύνη μεγάλης νοσταλγίας – με την απώλεια της ανθρωπιάς, άρχιζα να γεύομαι οργιαστικά την ταυτότητα των πραγμάτων. … Ως τότε οι εθισμένες μου αισθήσεις ήταν βουβές στη γεύση των πραγμάτων. Όμως η πιο αρχαϊκή και η πιο δαιμονική από τις δίψες μου με είχε οδηγήσει υπόγεια να κατεδαφίσω όλες τις κατασκευές. Η αμαρτωλή δίψα με οδηγούσε και τώρα ξέρω πως το να αισθάνεσαι τη γ...