Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο κύριος με το χαμόγελο και την κιθάρα

   Όταν ήμουν μικρή, πηγαίναμε για φαγητό σε μια ταβέρνα στον Καρέα, στους πρόποδες του Υμηττού. Ζεστά μεσημέρια με καρπούζι και γλυκά βράδια, περιμένοντας με ανυπομονησία το επιδόρπιο παγωτό για να γίνω πάλι ευτυχισμένη.
  
  Σχεδόν κάθε φορά, από το πουθενά εμφανιζόταν ένας μουσικός. Ένας κύριος από την Αφρική, γύρω στα σαράντα, με μια κιθάρα και ένα πλατύ χαμόγελο. Τραγουδούσε, σε άπταιστα ελληνικά, τραγούδια για θάλασσες και γαλάζια μάτια περνώντας από τραπέζι σε τραπέζι. Μετέφερε τόση ζεστασιά… Πάντα με έκανε χαρούμενη. Έτσι, κάθε καλοκαίρι είχα ένα γλυκό μα και συνάμα περίεργο συναίσθημα ασφάλειας: ‘’ Τι καλά! Είναι ακόμα εδώ. Δεν έχουν αλλάξει και πολλά τελικά από τότε που ήμουν έξι χρονών…’’ Πιο μικρή φανταζόμουν πως θα ήταν ωραία αν είχα το θάρρος να τραγουδήσω και εγώ μαζί του. Σαν τις ελληνικές ταινίες, να γίνει η ταβέρνα μιούζικαλ. Ποτέ δεν το έκανα φυσικά.
  
  Χθες, καθώς ανέβαινα στο λεωφορείο, τον είδα. Δεν τον γνώρισα κατευθείαν. Όπως και να ‘χει, κάθισα δίπλα του (ενώ υπήρχαν τόσες θέσεις), ίσως για τη ζεστασιά που όπως είπα αποπνέει. Γύρισα, τον κοίταξα. Ο Τζίμινι Κρίκετ μου, μου ψιθύρισε: ‘’Δεν τραγούδησες που δεν τραγούδησες ποτέ, τουλάχιστον μίλα του!!’’ Του μίλησα. ‘’Είστε μουσικός στον Καρέα;’’ Ήταν. Μου είπε ότι και άλλες κοπέλες, που τον ξέρουν από μικρές, τον αναγνωρίζουν και του μιλάνε. Χαμογελούσε όπως πάντα. Μίλησε για τη δουλειά που έχει κόψει, για τον ανόρεχτο κόσμο, για τη δεύτερη δουλειά του στα Πατήσια, για το ότι ήθελε να μάθει πολύ καλά ελληνικά για να τραγουδάει όμορφα. ‘’ Ξέρω πότε ο κόσμος είναι ενθουσιασμένος, κουρασμένος, ή πότε έχει έρθει σε κέφι, το καταλαβαίνω’’. Μου μιλούσε στον πληθυντικό! Πολύ αστείο να σου μιλάει έτσι ένα παιδικό σου είδωλο!!
  
  Είναι από το Μπουρούντι, μια μικρή χώρα. ‘’Κοντά στη λίμνη Ταγκανίκα!’’ Τα βιβλία της Γεωγραφίας ζωντάνεψαν μπροστά μου. ‘’Δεν ξέρω τι ξέρεις για την Αφρική….’’ Και άρχισε να μου διηγείται.
  ‘’
  Εκεί οι άνθρωποι δεν κυνηγάνε το χρόνο..."
Ένιωσα άσχημα, γιατί πριν λίγο είχε χτυπήσει το κινητό μου και είχα πει γρήγορα γρήγορα "θα είμαι εκεί σε πέντε λεπτά!!΄΄
"...Δεν υπάρχει υπερκατανάλωση και οι άνθρωποι ζουν πιο ήρεμα… Βέβαια σιγά σιγά θα γίνουν όπως εμείς εδώ…’’
  
  Όλη του η οικογένεια είναι στο Μπουρούντι και τους έχει επισκεφθεί αρκετές φορές. Τον ρώτησα ‘’πώς και στην Ελλάδα;’’. ‘’Αυτό είναι μεγάλη ιστορία’’ , μου είπε. Ήμουν σίγουρη πριν καν ρωτήσω. Τι σου είναι η ζωή…
  
  Εννοείται πως πολλά μπορεί να πει κανείς για την Αφρική. Πώς να υπερκαταναλώνουν , αφού σε κάποια μέρη δεν έχουν ούτε καν νερό να πιουν; Όμως εδώ παρουσιάζω μόνο ό,τι μου είπε ο κύριος που ούτε το όνομά του δε ρώτησα. Ο κύριος με το χαμόγελο και την κιθάρα λοιπόν.

                                                                                                      
  

                         
                                                                                                                                     leigh cheri

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Απόσπασμα - Clarice Lispector, Τα κατά Α.Γ. Πάθη

  Είχα εισέλθει στο όργιο του Σαμπάτ. Τώρα ξέρω τι συμβαίνει μές στο σκοτάδι τις νύχτες των οργίων. Ξέρω! Ξέρω με τρόμο: τα πράγματα οργιάζουν. Το πράγμα από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πράγματα απολαμβάνει τον εαυτό του – αυτή είναι η ωμή χαρά της μαύρης μαγείας. Από αυτό το ουδέτερο έζησα - το ουδέτερο ήταν ο αληθινός μου αρχέγονος ζωμός. Προχωρούσα και αισθανόμουν τη χαρά της κόλασης.   … Ξεπερνούσα γρήγορα τον εθισμό μου, και η γεύση ηταν καινούργια σαν το μητρικό γάλα που δεν έχει γεύση παρά μόνο για στόμα ενός μωρού. Με την κατάρρευση του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μου – που ήταν για εμένα μια οδύνη μεγάλης νοσταλγίας – με την απώλεια της ανθρωπιάς, άρχιζα να γεύομαι οργιαστικά την ταυτότητα των πραγμάτων. … Ως τότε οι εθισμένες μου αισθήσεις ήταν βουβές στη γεύση των πραγμάτων. Όμως η πιο αρχαϊκή και η πιο δαιμονική από τις δίψες μου με είχε οδηγήσει υπόγεια να κατεδαφίσω όλες τις κατασκευές. Η αμαρτωλή δίψα με οδηγούσε και τώρα ξέρω πως το να αισθάνεσαι τη γ...