Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια ιστορία: για το AIDS.


  3 Οκτώβρη 2013: Η Ελλάδα καταδικάζεται απ’ το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ECHR). Αυτή η καταδίκη αφορά ένα ζήτημα ταμπού, την αντιμετώπιση των οροθετικών στην Ελλάδα του 2013.


  Μια εταιρεία κοσμημάτων απέλυσε έναν οροθετικό υπάλληλο μετά τα παράπονα πλήθους συναδέλφων του, που ανησυχούσαν για τυχόν εξάπλωση του ιού HIV.O Άρειος Πάγος θεώρησε λογική την απόφαση της εταιρείας μιας και έτσι θα αποκαθίστατο η ομαλή λειτουργία της εταιρείας(με άλλα λόγια θα αυξανόταν η αποδοτικότητα των υπαλλήλων). Κι εκεί έρχεται να επέμβει το ECHR∙χαρακτήρισε την απόφαση του Αρείου Πάγου ως discriminatory (στα ελληνικά αποδίδεται με τη φράση «αυτός που κάνει διακρίσεις») μιας και παραβιάζονταν τα άρθρα 8 (περί σεβασμού της ιδιωτικότητας και της οικογενειακής ζωής) και 14 (περί απαγόρευσης των διακρίσεων).

  Το κουβάρι που ξετυλίγεται μ’ αυτήν την αποσιωπημένη είδηση απ’ τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης μας φέρνει αντιμέτωπους με ένα καίριο ζήτημα. Πόσο εξοικειωμένοι και ενημερωμένοι είναι οι Έλληνες πολίτες σχετικά με το
AIDS;

  
  Η απάντηση είναι προφανής…η ελληνική παιδεία φροντίζει για τη δημιουργία κερδοσκοπικών και αδηφάγων μηχανών-μαθητών που συσσωρεύουν γνώσεις με σκοπό την επίτευξη του Τελικού Σκοπού. Χώρος για περαιτέρω πληροφορίες δεν υπάρχει, κι αν βρεθεί σε κάποιο απ’ τα πιο «ελαφρά» μαθήματα, χαλαλίζεται συνήθως σε προπόνηση για τηλεοπτικά ντιμπέιτ. Τα παιδιά, η αυγή του κόσμου, δεν «διαφωτίζονται», δεν αποκτούν ευρύ φάσμα γνώσεων και πληροφοριών. Πώς περιμένουμε να ανατείλει η αυγή και να φωτίσει τον κόσμο αν της στερούμε το φως;


  Απ’ την άλλη τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης σιωπούν και θυμούνται να ευαισθητοποιήσουν το κοινό τους μόνο στις παγκόσμιες ημέρες, όπως αυτή του aids την 1η Δεκέμβρη εν προκειμένω. Και αυτά και η πολιτεία έχουν «σοβαρότερα πράγματα να ασχοληθούν». Δεν αντιλαμβάνονται μάλλον την σοβαρότητα της κατάστασης∙ άνθρωπος που δεν σέβεται την προσωπικότητα και την υπόσταση των άλλων, που είναι έτοιμος να κατασπαράξει, που εκχυδαΐζει μια σοβαρότατη κατάσταση μετατρέπεται σε ζώον. Κι αυτό γιατί δεν έχει ούτε ευαισθησίες ούτε και λογική . Αν, λοιπόν επιτρέψουμε στα θηρία να καταλάβουν την κοινωνία, τότε πολύ φοβάμαι ότι θα πρέπει να συνηθίσουμε τον όρο αγέλη και «σώζων εαυτόν σωθείτω».


  Είμαι η Νεφέλη∙ θα με βρείτε να περιπλανιέμαι στους δρόμους μ’ ένα κόκκινο παλτό και με ένα μπρελόκ σε σχήμα κόκκινης κορδέλας υπέρ της ευαισθητοποίησης για το aids. Μέχρι το επόμενο «γι’ αυτά τα λίγα και απλά πράγματα να πολεμάτε».


ΥΓ: Αν θέλετε να μάθετε για το
aids και τον ιό HIV επισκεφθείτε την σελίδα του ΚΕΕΛΠΝΟ για έγκυρες πληροφορίες και στατιστικά.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Απόσπασμα - Clarice Lispector, Τα κατά Α.Γ. Πάθη

  Είχα εισέλθει στο όργιο του Σαμπάτ. Τώρα ξέρω τι συμβαίνει μές στο σκοτάδι τις νύχτες των οργίων. Ξέρω! Ξέρω με τρόμο: τα πράγματα οργιάζουν. Το πράγμα από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πράγματα απολαμβάνει τον εαυτό του – αυτή είναι η ωμή χαρά της μαύρης μαγείας. Από αυτό το ουδέτερο έζησα - το ουδέτερο ήταν ο αληθινός μου αρχέγονος ζωμός. Προχωρούσα και αισθανόμουν τη χαρά της κόλασης.   … Ξεπερνούσα γρήγορα τον εθισμό μου, και η γεύση ηταν καινούργια σαν το μητρικό γάλα που δεν έχει γεύση παρά μόνο για στόμα ενός μωρού. Με την κατάρρευση του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μου – που ήταν για εμένα μια οδύνη μεγάλης νοσταλγίας – με την απώλεια της ανθρωπιάς, άρχιζα να γεύομαι οργιαστικά την ταυτότητα των πραγμάτων. … Ως τότε οι εθισμένες μου αισθήσεις ήταν βουβές στη γεύση των πραγμάτων. Όμως η πιο αρχαϊκή και η πιο δαιμονική από τις δίψες μου με είχε οδηγήσει υπόγεια να κατεδαφίσω όλες τις κατασκευές. Η αμαρτωλή δίψα με οδηγούσε και τώρα ξέρω πως το να αισθάνεσαι τη γ...