Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

λίγο μετά από την αγάπη

  Κοιμηθήκαμε μαζί και ξυπνήσαμε χώρια. Γιατί έτσι γίνεται καμιά φορά στη ζωή που δεν είναι ταινία. Είναι βράδυ κι έχουμε χαθεί στο βουνό με το αμάξι. Το ραδιόφωνο παίζει Dont smoke in bed, είναι τρεις, έχεις πιει κι είμαι ευτυχισμένη. Στην αμοντάριστη στιγμή λίγο μετά από την αγάπη, κάθομαι στο πάτωμα του σπιτιού σου και μου φτιάχνεις φρυγανισμένο ψωμί με βούτυρο. Έχουμε το δικό μας σύμπαν από τις μουσικές μας και τις ιδέες μας και τις ταινίες που θα γυρίσουμε κι όλα γύρω κυλάνε αργά. Σ’ ενοχλούσε που στο σινεμά κοίταζα πίσω το γαλάζιο φως του προτζέκτορα κι όχι μπροστά. Όμως μου έφτιαχνες πρωινό και βλέπαμε φωτογραφίες από τότε που ήσουν ένα ευτυχισμένο ξανθό μωρό.

  Λίγο μετά από την αγάπη κοιτάς γύρω σου και βλέπεις τι έμεινε. Η πόλη σου σε μαζεύει. Ξέρεις πολλά μέρη στην πόλη σου αλλά σίγουρα όχι αυτά που μπορώ να σου δείξω εγώ. Δεν ξέρεις τον δρόμο με τα πολύχρωμα φωτιστικά που κρέμονται απ’ τον ουρανό και κάθε φίλος μου έχει το αγαπημένο του. Δεν σ’ έχουν πάει στο κρύο Παλιό Αεροδρόμιο για να σου κάνουν ζεστές αγκαλιές εκεί που γυρίστηκε η αγαπημένη σου ταινία. Δεν έχεις κοιτάξει απ’ το παράθυρο του οδοντιάτρου μου τον Λυκαβηττό. Δεν ξέρεις το μαγαζί που έχει τουαλέτες που κατουράς κι ένα κασετόφωνο απέναντί σου παίζει παραμύθια με χαλαρωτικές φωνές και οι τοίχοι έχουν παιδικές ζωγραφιές. Δεν έχεις μπει κρυφά στη Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Αθήνας- Είσοδος Μόνο σε Μέλη και δεν έχεις περπατήσει ποτέ τον δρόμο με τους σκονισμένους πίνακες στους τοίχους με τις βαριές μπρούτζινες κορνίζες. Αλλά κυρίως δεν ξέρεις το μέρος στο οποίο μπορείς να δεις το πιο ωραίο γαλάζιο ηλιοβασίλεμα με ένα αγόρι με φωτεινά μάτια, διαφορετικά από τα δικά σου όμως σίγουρα φωτεινά.


  Βγαίνω στον κήπο σου και βλέπω να ξημερώνει. Αναρωτιέμαι για πόσο καιρό θα κοιμάμαι δίπλα σου ακόμα. Ήδη οι τελευταίες φορές έχουν κάτι από τέλος. Πάει καιρός από τότε. Χθες γέννησε η γάτα που την λένε Σοφοκλή. Ήταν κορίτσι και την έλεγες στα αστεία Σοφοκλή κι εγώ την φώναζα Αντιγόνη από μέσα μου και καμιά φορά απ’ έξω μου και γέλαγες μαζί μου. Κι όταν κάναμε έρωτες ζήλευε και ερχόταν και τριβόταν στα πόδια μου. Όταν της μίλαγα άνοιγε τα μάτια της πολύ σαν να ήξερε. Κι εσύ γέλαγες που μιλάω σε μια γάτα κι έτσι της μίλαγα ψιθυριστά όταν της έλεγα ότι σε ερωτεύομαι. Ήξερες απ’ έξω όλους τους στίχους του Καββαδία. Και είχες μαζέψει λουλούδια για μένα που δε μου τα έδωσες ποτέ. Δε σε πείραζε που έβλεπα άσχημα όνειρα και όταν έφευγες από το σπίτι άφηνες πάντα μουσική να παίζει στο δωμάτιό σου. Αυτά έκανες και έλεγες και ήσουν. Το πρώτο κορίτσι που αγάπησες είχε καστανά μαλλιά κι εγώ ήθελα να ‘μαι το τελευταίο, όμως δε θα είμαι, κι ούτε πειράζει. Υπάρχει ζωή μετά από την αγάπη. Φίλα με αν κάνω λάθος.


                                                                                                                           το κορίτσι του μετρό

Σχόλια

  1. δεν με ξερεις και ομως με εχεις καταλαβεις
    σε ευχαριστω που κανεις τις σκεψεις μου λογια! καποιες φορες νομιζω οτι νιωθω πραγματα που δεν εχουν ονομα κ επειδη δεν εχουν ονομα μαλλον δεν τα νιωθω
    σε ευχαριστω που τους δινεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Απόσπασμα - Clarice Lispector, Τα κατά Α.Γ. Πάθη

  Είχα εισέλθει στο όργιο του Σαμπάτ. Τώρα ξέρω τι συμβαίνει μές στο σκοτάδι τις νύχτες των οργίων. Ξέρω! Ξέρω με τρόμο: τα πράγματα οργιάζουν. Το πράγμα από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πράγματα απολαμβάνει τον εαυτό του – αυτή είναι η ωμή χαρά της μαύρης μαγείας. Από αυτό το ουδέτερο έζησα - το ουδέτερο ήταν ο αληθινός μου αρχέγονος ζωμός. Προχωρούσα και αισθανόμουν τη χαρά της κόλασης.   … Ξεπερνούσα γρήγορα τον εθισμό μου, και η γεύση ηταν καινούργια σαν το μητρικό γάλα που δεν έχει γεύση παρά μόνο για στόμα ενός μωρού. Με την κατάρρευση του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μου – που ήταν για εμένα μια οδύνη μεγάλης νοσταλγίας – με την απώλεια της ανθρωπιάς, άρχιζα να γεύομαι οργιαστικά την ταυτότητα των πραγμάτων. … Ως τότε οι εθισμένες μου αισθήσεις ήταν βουβές στη γεύση των πραγμάτων. Όμως η πιο αρχαϊκή και η πιο δαιμονική από τις δίψες μου με είχε οδηγήσει υπόγεια να κατεδαφίσω όλες τις κατασκευές. Η αμαρτωλή δίψα με οδηγούσε και τώρα ξέρω πως το να αισθάνεσαι τη γ...