Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

σπάσανε οι βιτρίνες του καπιταλισμού

  Σε λίγες μέρες συμπληρώνεται ένας χρόνος από την δολοφονία του Παύλου Φύσσα, εργάτη και γνωστού στην περιοχή αντιφασίστα, στην Αμφιάλη από τον Ρουπακιά, φυσικά με τις ευλογίες της ηγεσίας των ερπετών της Χρυσής Αυγής. Για οποιονδήποτε δεν εθελοτυφλούσε, η κατάληξη αυτή ήταν φυσικό επακόλουθο της μέχρι τότε δράσης των ασπόνδυλων, οι οποίοι για χρόνια δρούσαν ως παρακρατική οργάνωση με πογκρόμ και μαχαιρώματα μεταναστών και επιθέσεις σε στέκια και καταλήψεις, αλλά και αγωνιστές.
  
  Κι έτσι λοιπόν, το νεοναζιστικό μόρφωμα απεκδύθηκε το αντισυστημικό προσωπείο, το οποίο προέβαλε και υπερασπιζότανε με τόση θέρμηφυσικά με την αμέριστη αρωγή των αστικών ΜΜΕ-, καθιστώντας ξεκάθαρο πως αποτελεί ένα ακόμα βέλος στην φαρέτρα του συστήματος. Οι φασίστες τραμπούκοι, ως πιστά μαντρόσκυλα, τρομοκρατούν, χτυπούν και δολοφονούν οιονδήποτε τολμά να αντιτίθεται στην «δημοκρατία» τους, σε πλήρη συνεργασία με τους μπάτσους.
  
  Η δράση τους αυτή συναρτήσει άλλων παραγόντων- έδωσε στον Σαμαρά και την κουστωδία του, την δυνατότητα να διατρανώσουν την καλούμενη θεωρία των δύο άκρων. Με περισσό θράσος, εξισώθηκαν λοιπόν οι νοσταλγοί του Ρούντολφ Ες και η δράση τους με την λαϊκή αντιβία, η δράση των νεοναζί, με τον αγώνα για ελευθερία.
  
  Και ως εκ θαύματος, μετά το προαναφερθέν φληνάφημα, γεννήθηκε ο συστημικός αντιφασισμός, ο οποίος γνώρισε μεγάλες δόξες στο πλαίσιο του καλούμενου συνταγματικού τόξου. Στο σημείο αυτό, αξίζει να σταθούμε στο παράδοξο γεγονός, εκφραστές και προασπιστές των καπιταλιστών, του συστήματος που γεννά τον φασισμό, να διατείνονται πως αγωνίζονται να εξαλείψουν τον φασισμό, ενώ αλγεινή εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως βρέθηκαν άτομα που πίστεψαν την λεκτική πομφόλυγα που διατυμπάνιζαν τα ανδρείκελα που απαρτίζουν την κυβέρνηση. Η καλύτερη απάντηση σε όλους έχει δοθεί από τον Μπέρτολτ Μπρεχτ: «μία διακήρυξη ενάντια στον φασισμό δεν μπορεί να έχει ίχνος ειλικρίνειας, όταν μένουν ανέπαφες οι κοινωνικές καταστάσεις που τον παράγουν σαν φυσική αναγκαιότητα. Όποιος δεν θέλει να εγκαταλείψει την ατομική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής, όχι μονάχα δεν θ απαλλαγεί απ’ τον φασισμό, αλλά θα τον χρειάζεται».
  
  Τα φασιστοειδή, παρά την προσπάθεια να φανούν πάλι ως αντισυστημικό μόρφωμα με την σύλληψη ηγετικών στελεχών τους, είναι προφανές πως εξακολουθούν να λειτουργούν ως λακέδες των καπιταλιστών, συνεχίζοντας τις επιθέσεις σε πόλους αντίστασης, όπως το «Ρεσάλτο» στο Κερατσίνι και η κατάληψη της έπαυλης Κουβέλου στο Μαρούσι. Σε αυτό συνηγορεί και το γεγονός πως τοπικές οργανώσεις αλλά και κεντρικά- χρηματοδοτούνται από γνωστούς και μη εξαιρετέους, «ευεργέτες» της ελληνικής οικονομίας.
  
  Οι νεοναζί της Χρυσής Αυγής δεν αποτελούν σημείο των καιρών, καθώς το κίνημα έχει αντιπαρατεθεί (με όλους τους τρόπους) μαζί τους για είκοσι και πλέον χρόνια. Οποιοσδήποτε περιμένει πως θα εξαφανιστούν από μόνοι τους ουρανοβατεί και ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα. Τέτοια ειδεχθή φαινόμενα αντιμετωπίζονται μ έναν και μόνο τρόπο. Και πασιφιστικές ανοησίες, όπως η βία γεννάει βία και ότι υπάρχουν πιο ορθοί τρόποι αντιμετώπισής του, έχουν διαψευστεί πανηγυρικά. Κλείνοντας, θ αφήσουμε το γνωστό τραγούδι να υποδείξει την μόνη ενδεδειγμένη συνδιαλλαγή με τους νεοναζί:
«Τον φασισμό βαθιά κατάλαβέ τον, δεν θα πεθάνει μόνος ΤΣΑΚΙΣΕ ΤΟΝ».
Το άλλο άκρο

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Απόσπασμα - Clarice Lispector, Τα κατά Α.Γ. Πάθη

  Είχα εισέλθει στο όργιο του Σαμπάτ. Τώρα ξέρω τι συμβαίνει μές στο σκοτάδι τις νύχτες των οργίων. Ξέρω! Ξέρω με τρόμο: τα πράγματα οργιάζουν. Το πράγμα από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πράγματα απολαμβάνει τον εαυτό του – αυτή είναι η ωμή χαρά της μαύρης μαγείας. Από αυτό το ουδέτερο έζησα - το ουδέτερο ήταν ο αληθινός μου αρχέγονος ζωμός. Προχωρούσα και αισθανόμουν τη χαρά της κόλασης.   … Ξεπερνούσα γρήγορα τον εθισμό μου, και η γεύση ηταν καινούργια σαν το μητρικό γάλα που δεν έχει γεύση παρά μόνο για στόμα ενός μωρού. Με την κατάρρευση του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μου – που ήταν για εμένα μια οδύνη μεγάλης νοσταλγίας – με την απώλεια της ανθρωπιάς, άρχιζα να γεύομαι οργιαστικά την ταυτότητα των πραγμάτων. … Ως τότε οι εθισμένες μου αισθήσεις ήταν βουβές στη γεύση των πραγμάτων. Όμως η πιο αρχαϊκή και η πιο δαιμονική από τις δίψες μου με είχε οδηγήσει υπόγεια να κατεδαφίσω όλες τις κατασκευές. Η αμαρτωλή δίψα με οδηγούσε και τώρα ξέρω πως το να αισθάνεσαι τη γ...