Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

περι κοινωνικής κανονικότητας

‘’Προχώρα γρήγορα, μην κλείσουν πάλι το μετρό και δεν προλάβω…’’. Και η κυρία προχώρησε γρήγορα, μαζί με τόσους άλλους, συνωστιζόμενη σε ένα εξαιρετικά γεμάτο βαγόνι μετρό. Πρόσωπα ήρεμα, γαλήνια στη δίνη της ρουτίνας της ζωούλας τους. Επέστρεφαν για ακόμη μια φορά από το κέντρο της Αθήνας, με προορισμό το σπίτι. Θα έλεγες ότι όλα έρρεαν κανονικότατα εκείνη τη μέρα. Μόνη διαφορά με το συνηθισμένο, ο φόβος μην κλείσει το μετρό και αργήσουν και λίγο να φύγουν.
  
  Αυτοί οι άνθρωποι δεν είχαν στα μάτια τους τις εικόνες του κέντρου εκείνης της μέρας. Του κέντρου που φιλοξενούσε πρωτοφανή αριθμό διμοιριών ΜΑΤ παραταγμένων στις πύλες των πανεπιστημίων, του κέντρου με τις μηχανές των ομάδων δέλτα να βολτάρουν μαζί με τα αυτοκίνητα των πολιτών, του κέντρου με τους φοιτητές να διαδηλώνουν για ακόμη μία φορά.
  
  Και όμως, δεν ήταν μία από τις συνηθισμένες πορείες. Το πρωί της ίδιας ημέρας, δύο φοιτητές νοσηλεύτηκαν από χτυπήματα αστυνομικών. Ξαφνικά, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης κάνουν ότι ενδιαφέρονται για τα φοιτητικά ζητήματα και η αστυνομία προστατεύει το πανεπιστήμιο, παρατασσόμενη σε έναν χώρο(έξω από τη νομική), που διεξάγεται ανενόχλητα, χρόνια τώρα, εμπόριο ναρκωτικών. Τα πανό των φοιτητών, αναφέρονταν για πρώτη φορά στην καταγγελία της αστυνομοκρατίας, ένα ζήτημα που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο από κανέναν, ανεξάρτητα από το πόσο αναπαυτικά κάθεται αυτός στον καναπέ του. Και φυσικά, η καταγγελία της αστυνομοκρατίας, δέχθηκε ως μόνη απάντηση τα χημικά και γκλοπς. Δεν τίθεται πλέον ζήτημα απόψεων περί φοιτητικού συνδικαλισμού και πολιτικής ιδεολογίας. Με την επέτειο του πολυτεχνείου σε τρείς μέρες, προβάλλεται με τον πλέον οφθαλμοφανή τρόπο, η απογύμνωση του πανεπιστημίου από κάθε στοιχείο πολιτικής, εξωακαδημαϊκής γνώσης και ουσιαστικής ελευθερίας λόγου.
  
  Το πλέον τρομακτικό όμως, δεν είναι ότι νέοι και μεγαλύτεροι, παραμένουν στα σπίτια τους. Δεν είναι ότι δεν διαδηλώνει, όσο μαζικά θα έπρεπε, η πλειοψηφία της κοινωνίας. Άλλωστε διατηρούν όλοι το δικαίωμα των απόψεών τους, αλλά και της απαξίας προς την αμφίδρομη παθογένεια του πολιτικού γίγνεσθαι, σε κάθε έκφανσή του.
  
  Εγώ τρομάζω, φίλοι μου, με την ‘’κανονικότητα’’ που διακρίνω, στο βλέμμα της κυρίας που μόνο η πιθανή αργοπορία του μετρό την ενδιαφέρει. Τρομάζω με το βλέμμα των φοιτητών, που μόνο για την προσωπική τους καλοπέραση ενδιαφέρονται, όταν συνομήλικοί τους δέχονται τρομοκρατία, για να μην τολμήσουν ποτέ ξανά να διαδηλώσουν. Με τρομάζει το πόσο φυσικά, η κοινωνία συνεχίζει να ζει τη ζωούλα της, χωρίς να ενδιαφέρεται, έστω να ενημερωθεί, για το τί συμβαίνει λίγα μέτρα πιο πέρα. Όταν πλέον η αστυνομική βία, είναι και ψυχολογική, δεν μπορώ να καταλάβω πώς γίνεται να σφυρίζουν όλοι αδιάφορα. Και όχι, η ‘’κανονικότητα’’ στα βλέμματά σας, καθόλου φυσιολογική δεν είναι.



δικηγοράκος 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Απόσπασμα - Clarice Lispector, Τα κατά Α.Γ. Πάθη

  Είχα εισέλθει στο όργιο του Σαμπάτ. Τώρα ξέρω τι συμβαίνει μές στο σκοτάδι τις νύχτες των οργίων. Ξέρω! Ξέρω με τρόμο: τα πράγματα οργιάζουν. Το πράγμα από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πράγματα απολαμβάνει τον εαυτό του – αυτή είναι η ωμή χαρά της μαύρης μαγείας. Από αυτό το ουδέτερο έζησα - το ουδέτερο ήταν ο αληθινός μου αρχέγονος ζωμός. Προχωρούσα και αισθανόμουν τη χαρά της κόλασης.   … Ξεπερνούσα γρήγορα τον εθισμό μου, και η γεύση ηταν καινούργια σαν το μητρικό γάλα που δεν έχει γεύση παρά μόνο για στόμα ενός μωρού. Με την κατάρρευση του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μου – που ήταν για εμένα μια οδύνη μεγάλης νοσταλγίας – με την απώλεια της ανθρωπιάς, άρχιζα να γεύομαι οργιαστικά την ταυτότητα των πραγμάτων. … Ως τότε οι εθισμένες μου αισθήσεις ήταν βουβές στη γεύση των πραγμάτων. Όμως η πιο αρχαϊκή και η πιο δαιμονική από τις δίψες μου με είχε οδηγήσει υπόγεια να κατεδαφίσω όλες τις κατασκευές. Η αμαρτωλή δίψα με οδηγούσε και τώρα ξέρω πως το να αισθάνεσαι τη γ...