Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

νόμος και τάξη

  ‘’Θα χρησιμοποιήσουμε κάθε νόμιμο μέσο για την διατήρηση της τάξης’’, ‘’δεν θα επιτρέψουμε την καταστρατήγηση των δημοκρατικών θεσμών’’, ‘’θα προστατέψουμε τη δημοκρατία’’… Σε κάθε μέσο μαζικής ενημέρωσης, επαναλαμβάνονται από κυβερνητικούς κύκλους τέτοια λόγια σχεδόν καθημερινά. Είτε μιλάμε για την κατάσταση στα πανεπιστήμια, είτε για την επικείμενη εκλογή προέδρου της δημοκρατίας που θα καθορίσει την πολιτική επιβίωση της κυβέρνησης, είτε για οποιοδήποτε άλλο σημαντικό ζήτημα της πολιτικής επικαιρότητας, η καραμέλα της δημοκρατίας και της νομιμότητας, κυκλοφορεί περισσότερο από ποτέ. Γιατί όμως να γίνεται αυτή η συνειδητή επιλογή;
  
  Εγώ νόμιζα ότι η δημοκρατία δεν διαπραγματεύεται. Δεν αφήνει περιθώρια διαφορετικής προσέγγισής της, από τα κοινοβουλευτικά κόμματα. Νόμιζα ότι οι νόμοι προήλθαν μέσα απ’ την πράξη και το ηθικό αίσθημα και πως δεν χρειάζεται να επαναλαμβάνει η κυβέρνηση ότι δρα σύμφωνα με τους νόμους. Μεγάλωσα μαθαίνοντας στο σχολείο ότι ο φιλελευθερισμός είναι μια όμορφη λέξη, ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι κεκτημένα της γαλλικής επανάστασης και η δημοκρατία και η νομιμότητα είναι αδιαπραγμάτευτες αξίες.
  
  Να που ο κόσμος που μας μάθαιναν στο σχολείο καταρρέει τελικά. Ανεξάρτητα από τις προσωπικές απόψεις του καθενός από εμάς, το άγχος ‘’πιπιλίσματος’’ του νόμιμου και του δημοκρατικού, προδίδει μια απέλπιδα προσπάθεια να καλυφθούν πράξεις που παλιότερα δεν θα γίνονταν ανεκτές απ’ την κοινωνία. Αναζητείται κοινωνικό έρεισμα, με αποτέλεσμα ο ολοκληρωτισμός να βαφτίζεται δημοκρατία και η πλήρης καταπάτηση του φυσικού δικαίου, τήρηση των νόμων. Η φιλελεύθερη κυβέρνηση επικαλείται λοιπόν την νομιμότητα απέναντι στην κοινή γνώμη, ‘’ξεχνώντας’’ να αναφέρει ότι στον φιλελευθερισμό ανήκει και η θεωρία του κοινωνικού συμβολαίου, σύμφωνα με το οποίο οι πολίτες έχουν το δικαίωμα να λύσουν το συμβόλαιο, όταν ο ηγεμόνας υπερβαίνει τα όρια της εξουσίας του.
  
  Ως αποτέλεσμα, ο καθένας σίγουρα έχει το δικαίωμα να πάρει οποιαδήποτε θέση απέναντι στην πολιτική επικαιρότητα, αλλά η νομιμότητα και η δημοκρατία, σίγουρα δεν αποτελούν πλέον δικαιολογία για πολιτικές επιλογές. Ξέρετε, είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι οι νόμοι δεν είναι παρά μια αντανάκλαση της εκάστοτε πολιτικοκοινωνικής πραγματικότητας. Δεν δημιουργούνται από μια αυθεντία που γνωρίζει πώς θα θέσει τα ιδανικά πλαίσια, μέσα στα οποία εμείς θα ζούμε καλύτερα. Εκφράζουν πολιτικές επιλογές, στα όρια του κοινωνικά ανεκτού. Τέλος, όσον αφορά στην επίκληση της δημοκρατίας, πιστεύω πως τα λέει όλα το γεγονός ότι πραγματική λαϊκή κυριαρχία, υφίσταται μόνο σε περιόδους εκλογών, που ακόμη και τότε βέβαια υπάρχει και η έντονη επιρροή των ΜΜΕ. Οι δημοκρατικοί θεσμοί που ακούτε να επικαλούνται οι διάφοροι υπουργοί, είναι μόνο οι γραπτοί(στο σύνταγμα), ενώ η πραγματική δημοκρατία είναι άγραφη…



Υ.Γ.: ας διατηρηθούμε κριτικά σκεπτόμενα όντα φίλοι μου. Κάθε άποψη είναι γόνιμο να εκφράζεται, αλλά όχι με τις φθηνές δικαιολογίες, τις οποίες προσπάθησα να αποδομήσω παραπάνω
δικηγοράκος

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Απόσπασμα - Clarice Lispector, Τα κατά Α.Γ. Πάθη

  Είχα εισέλθει στο όργιο του Σαμπάτ. Τώρα ξέρω τι συμβαίνει μές στο σκοτάδι τις νύχτες των οργίων. Ξέρω! Ξέρω με τρόμο: τα πράγματα οργιάζουν. Το πράγμα από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πράγματα απολαμβάνει τον εαυτό του – αυτή είναι η ωμή χαρά της μαύρης μαγείας. Από αυτό το ουδέτερο έζησα - το ουδέτερο ήταν ο αληθινός μου αρχέγονος ζωμός. Προχωρούσα και αισθανόμουν τη χαρά της κόλασης.   … Ξεπερνούσα γρήγορα τον εθισμό μου, και η γεύση ηταν καινούργια σαν το μητρικό γάλα που δεν έχει γεύση παρά μόνο για στόμα ενός μωρού. Με την κατάρρευση του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μου – που ήταν για εμένα μια οδύνη μεγάλης νοσταλγίας – με την απώλεια της ανθρωπιάς, άρχιζα να γεύομαι οργιαστικά την ταυτότητα των πραγμάτων. … Ως τότε οι εθισμένες μου αισθήσεις ήταν βουβές στη γεύση των πραγμάτων. Όμως η πιο αρχαϊκή και η πιο δαιμονική από τις δίψες μου με είχε οδηγήσει υπόγεια να κατεδαφίσω όλες τις κατασκευές. Η αμαρτωλή δίψα με οδηγούσε και τώρα ξέρω πως το να αισθάνεσαι τη γ...