Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

βροχή

  Έλεγε ότι δεν της άρεσαν οι ομπρέλες. Έβρεχε, κι αυτή περπατούσε, χωρίς να τη νοιάζει που τη μούσκευαν οι σταγόνες, γιατί μόνο τότε ένιωθε ζωντανή. Όταν το κρύο νερό έπεφτε στα μαλλιά της, στα μάγουλα της, χαιρόταν που έπαιρνε τη θέση των δακρύων της. Δεν έκλαιγε πια, γιατί να κλάψει; Τις κορόιδευε τις ομπρέλες. Κι όταν της έλεγα ότι μ' αρέσουν, γελούσε. Γιατί να προφυλαχτείς, έλεγε. Σε πονάει η βροχή;
  
  Με πονάει. Μου τρυπάει το δέρμα και με κάνει να θυμάμαι. Μπήκα στο μετρό μούσκεμα. Στη διαδρομή τη σκεφτόμουν να γελάει με μένα που γκρίνιαζα, για όσα εκείνη δεν καταλάβαινε. Εγώ γκρινιάζω για τη φυγή, κι αυτή μου λέει να μην ανησυχώ γιατί όποιος φεύγει γυρίζει πάλι.
  
  Κάποιος απέναντι με κοιτάει διακριτικά. Πλάθω ιστορίες, που πάει άραγε; Φεύγει ή γυρίζει; Ποιος πονάει πιο πολύ; Αυτός που φεύγει ή αυτός που μένει στη βροχή χωρίς ομπρέλα; Εμένα μ' αρέσουν οι ομπρέλες, γιατί σε προστατεύουν απ' όσα φοβάσαι. Εκείνη δεν τις θέλει, γιατί προτιμά να φοβάται. Όποιος φοβάται νικάει...
  
  Κάποιος παίζει ακορντεόν και δυναμώνω τη μουσική στ' ακουστικά μου. Αυτοί με τις βαλίτσες φεύγουν ή έρχονται; Είναι ευχαριστημένοι; Είναι ευτυχισμένοι; Δυσαρεστημένοι ή δυστυχισμένοι; Απογοητευμένοι; Συμβιβασμένοι; Βλέπεις τα πρόσωπα και πλάθεις ιστορίες, όμως πόσες απ' αυτές είναι αληθινές;
raven

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Απόσπασμα - Clarice Lispector, Τα κατά Α.Γ. Πάθη

  Είχα εισέλθει στο όργιο του Σαμπάτ. Τώρα ξέρω τι συμβαίνει μές στο σκοτάδι τις νύχτες των οργίων. Ξέρω! Ξέρω με τρόμο: τα πράγματα οργιάζουν. Το πράγμα από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πράγματα απολαμβάνει τον εαυτό του – αυτή είναι η ωμή χαρά της μαύρης μαγείας. Από αυτό το ουδέτερο έζησα - το ουδέτερο ήταν ο αληθινός μου αρχέγονος ζωμός. Προχωρούσα και αισθανόμουν τη χαρά της κόλασης.   … Ξεπερνούσα γρήγορα τον εθισμό μου, και η γεύση ηταν καινούργια σαν το μητρικό γάλα που δεν έχει γεύση παρά μόνο για στόμα ενός μωρού. Με την κατάρρευση του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μου – που ήταν για εμένα μια οδύνη μεγάλης νοσταλγίας – με την απώλεια της ανθρωπιάς, άρχιζα να γεύομαι οργιαστικά την ταυτότητα των πραγμάτων. … Ως τότε οι εθισμένες μου αισθήσεις ήταν βουβές στη γεύση των πραγμάτων. Όμως η πιο αρχαϊκή και η πιο δαιμονική από τις δίψες μου με είχε οδηγήσει υπόγεια να κατεδαφίσω όλες τις κατασκευές. Η αμαρτωλή δίψα με οδηγούσε και τώρα ξέρω πως το να αισθάνεσαι τη γ...