Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σε μια λιγότερο ελεύθερη κοινωνία

Σκέψου μια μελλοντική φανταστική ανθρωπότητα, μια μελλοντική φανταστική κοινωνία. Σίγουρα θα έχεις δει πολλές ταινίες φαντασίας με σχετικό περιεχόμενο. 

Σκέψου.
Μια κοινωνία όπου δε νοούνται συνθήκες εργασίας αλλά η εργασία είναι η ίδια η καθημερινότητα. 
Μια κοινωνία όπου ο βιοπορισμός, έχει τόσο στενά όρια ελευθερίας, που η ζωή μοιάζει με μια ευθεία γραμμή. 
Μια κοινωνία όπου 
το τι είναι καλό, 
τι είναι κακό, 
το τι είναι όμορφο και άσχημο, 
τι είναι πρέπων και απρεπές, είναι νόμοι. 

Μια κοινωνία όπου πέρα από αυτούς τους νόμους, υπάρχει και ο άγραφος νόμος, όπου μας υποχρεώνει να ακολουθούμε την προβλεπόμενη πορεία, 
τον προβλεπόμενο τρόπο, 
να μπαίνουμε στα προβλεπόμενα κουτιά, 
αλλιώς, αν τον παραβούμε, (ο νόμος είναι τόσο βαθιά ριζωμένος μέσα μας) νιώθουμε τύψεις. 

Μια κοινωνία όπου η κάθε παρεμβολή από το κανονικό και φυσιολογικό, είναι παράνομη και διώκεται, για λόγους έκρυθμης λειτουργίας της. 

Μια κοινωνία που σου λέει πως δημοκρατία είναι η υπακοή των νόμων. Νόμους τους οποίους θεσπίζει μια ομάδα ανθρώπων αποτελούμενη από τον ανά 4ετία ψεύτη, τον δικηγόρο του διαβόλου, τον συμβιβασμένο ονειροπόλο -τον τι να κάνουμε τώρα, δεν μπορούμε να πράξουμε αλλιώς- και τον υπέρμαχο του ρητού "για να υπάρξει ευτυχία, πρέπει να υπάρξει ησυχία". Ή νόμους τους οποίους ο σκοπός και το νόημα, έχει αλλάξει μέσα στο πέρας του χρόνου, μαζί με τα σημαινόμενα των λέξεων που τους απαρτίζουν.

Πάλι καλά, που δε ζούμε σε μια τέτοια κοινωνία, και η ελευθερία που αναζητά ο Νίκος Ρωμανός (όχι η ελευθερία του σώματός του, από τα δεσμά των φυλακών, μια άλλη), είναι κάτι το οποίο εμείς ζούμε ήδη.



-bernard madoff

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Απόσπασμα - Clarice Lispector, Τα κατά Α.Γ. Πάθη

  Είχα εισέλθει στο όργιο του Σαμπάτ. Τώρα ξέρω τι συμβαίνει μές στο σκοτάδι τις νύχτες των οργίων. Ξέρω! Ξέρω με τρόμο: τα πράγματα οργιάζουν. Το πράγμα από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πράγματα απολαμβάνει τον εαυτό του – αυτή είναι η ωμή χαρά της μαύρης μαγείας. Από αυτό το ουδέτερο έζησα - το ουδέτερο ήταν ο αληθινός μου αρχέγονος ζωμός. Προχωρούσα και αισθανόμουν τη χαρά της κόλασης.   … Ξεπερνούσα γρήγορα τον εθισμό μου, και η γεύση ηταν καινούργια σαν το μητρικό γάλα που δεν έχει γεύση παρά μόνο για στόμα ενός μωρού. Με την κατάρρευση του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μου – που ήταν για εμένα μια οδύνη μεγάλης νοσταλγίας – με την απώλεια της ανθρωπιάς, άρχιζα να γεύομαι οργιαστικά την ταυτότητα των πραγμάτων. … Ως τότε οι εθισμένες μου αισθήσεις ήταν βουβές στη γεύση των πραγμάτων. Όμως η πιο αρχαϊκή και η πιο δαιμονική από τις δίψες μου με είχε οδηγήσει υπόγεια να κατεδαφίσω όλες τις κατασκευές. Η αμαρτωλή δίψα με οδηγούσε και τώρα ξέρω πως το να αισθάνεσαι τη γ...