Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

το κορίτσι με το κόκκινο φουλάρι

  Αύριο είναι η δίκη της Αισέ. Σε μια χώρα, όχι πολύ μακριά από δω, ένα κορίτσι, όχι πολύ μεγαλύτερό από σένα, περνάει από δίκη, επειδή το κόκκινο φουλάρι που φορούσε «υποδηλώνει τη σχέση της με τον σοσιαλισμό», καθώς και τη σχέση της με «παράνομες τρομοκρατικές οργανώσεις μαρξιστικού – λενινιστικού προσανατολισμού». Ένα κορίτσι που περίμενε την αδερφή της στη στάση του λεωφορείου. Τον Σεπτέμβριο στην Αττάλεια. Όχι πολύ μακριά από δω. Η Αϊσέ Ντενίζ Καρατζαγίλ και τα 98 άδικα χρόνια φυλάκισης με τα οποία απειλείται. Οι εργάτες που διαδηλώνουν στην Άγκυρα με τις ποδιές της δουλειάς και η Ανατολή που ψηφίζει Ερντογάν. Διακόσιοι ενενήντα εννιά ανθρακωρύχοι θαμμένοι ζωντανοί στη Δυτική Τουρκία κάτω από τη σκόνη του συντηρητισμού και η ισλαμοσυγκεντρωτική κυβέρνηση Ερντογάν. Δύο κόσμοι. Όχι πολύ μακριά από δω. 

  Την φαντάζομαι να εξηγεί στους δικαστές, γιατί της αρέσει να φοράει κόκκινα φουλάρια. Για τα φθινόπωρα στο λιμάνι της Αττάλειας που είναι κρύα και βροχερά και θέλουν ζεστά χέρια και κόκκινα κασκόλ. Για την αδερφή της, που ντρέπεται να κυκλοφορεί χωρίς μαντήλα στο σχολείο. Για το αγόρι που φιλάει κρυφά, γιατί πώς αλλιώς. Να εξηγεί ότι η αντίσταση κατά της αρχής για την οποία κατηγορείται είναι ακόμα περισσότερο μια αντίσταση στο μέλλον που γράφεται για εκείνη, χωρίς εκείνη… Απέναντι σε μία κυβέρνηση αυταρχισμού που περιφρονεί κάθε θεσμοθετημένο δικαίωμα, που ταπεινώνει κάθε γεννημένο ελεύθερο άνθρωπο. Την ακούω να τα παραδέχεται όλα. Ήταν εκεί στις διαδηλώσεις για την δολοφονία του Αχμέτ Ατακάν στην Άγκυρα. Ήταν εκεί σε κάθε μία απ’ τις διαδηλώσεις απέναντι στη δημιουργία αυτοκινητοδρόμου, κόντρα στα εργολαβικά και οπορτουνιστικά συμφέροντα. Στη διαμαρτυρία στην Πανεπιστημιούπολη Cebeci ήταν ανάμεσα σ’ εκείνους που σχημάτισαν ανθρώπινες ασπίδες απέναντι στις αντλίες νερού της αστυνομίας και στη Σόμα περίμενε για επιζώντες έξω απ’ το ορυχείο μαζί με τους εκατοντάδες συγκεντρωμένους.

  Αύριο ένα δικαστήριο θα κρίνει αν μπορεί ένα κορίτσι να διαλέγει τα χρώματα στο ντύσιμό του, κι ακόμα περισσότερο αν μπορεί να διαλέγει τα χρώματα στη ζωή του, τους τρόπους με τους οποίους περιέχεται στον κόσμο και να τον περιέχει. Αύριο θα φανεί πόσο θόρυβο κάνει η σιωπή όταν σπάει. Ονειρεύομαι έναν κόσμο που θα χωράει πολλούς κόσμους. Χωρίς καταπιεστές και καταπιεζόμενους και χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Στον κόσμο μου τα κορίτσια με τα κόκκινα φουλάρια δεν πάνε φυλακή τον Ιούνιο. Γίνονται ποιήματα του δρόμου και ιδέες δικαιοσύνης στις πλατείες. Γίνονται τα αύριο που περιμέναμε χτες και η φωνή τους ακούγεται πιο δυνατά στην άκρη του δρόμου.


                                                                                            Το κορίτσι του μετρό

Υ.Γ. : (από κομπάρσους) και ως προς τα ‘’δικά μας’’ , ας μην ξεχνάμε τη δίκη των δύο ηθοποιών του εμπρός και όλες αυτές τις δίκες που γίνονται ‘’για μας’’ χωρίς εμάς…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Απόσπασμα - Clarice Lispector, Τα κατά Α.Γ. Πάθη

  Είχα εισέλθει στο όργιο του Σαμπάτ. Τώρα ξέρω τι συμβαίνει μές στο σκοτάδι τις νύχτες των οργίων. Ξέρω! Ξέρω με τρόμο: τα πράγματα οργιάζουν. Το πράγμα από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πράγματα απολαμβάνει τον εαυτό του – αυτή είναι η ωμή χαρά της μαύρης μαγείας. Από αυτό το ουδέτερο έζησα - το ουδέτερο ήταν ο αληθινός μου αρχέγονος ζωμός. Προχωρούσα και αισθανόμουν τη χαρά της κόλασης.   … Ξεπερνούσα γρήγορα τον εθισμό μου, και η γεύση ηταν καινούργια σαν το μητρικό γάλα που δεν έχει γεύση παρά μόνο για στόμα ενός μωρού. Με την κατάρρευση του πολιτισμού και της ανθρωπιάς μου – που ήταν για εμένα μια οδύνη μεγάλης νοσταλγίας – με την απώλεια της ανθρωπιάς, άρχιζα να γεύομαι οργιαστικά την ταυτότητα των πραγμάτων. … Ως τότε οι εθισμένες μου αισθήσεις ήταν βουβές στη γεύση των πραγμάτων. Όμως η πιο αρχαϊκή και η πιο δαιμονική από τις δίψες μου με είχε οδηγήσει υπόγεια να κατεδαφίσω όλες τις κατασκευές. Η αμαρτωλή δίψα με οδηγούσε και τώρα ξέρω πως το να αισθάνεσαι τη γ...