Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το Σπασμένο Γυαλί


   Χιλιάδες πρόσωπα κάθε στιγμή που κυλά στραμμένα μπροστά στον τηλεοπτικό δέκτη, γυρισμένα σε μία επίπλαστη πραγματικότητα, έναν τεχνητό κόσμο. Κι όμως, τούτο τον κόσμο είναι κανείς να τον προσέξει ιδιαίτερα, αν όχι να τον θαυμάσει κάτω από ένα καθεστώς πολιτικής ανορθοδοξίας.
   Η τηλεοπτική πραγματικότητα είναι το σημείο στο χάρτη μεταξύ των συνομωσιολογιών και του ψύχραιμου ντετερμινισμού. Πρόκειται για μία σκηνή πλήρως καθοδηγούμενη από τα ισχυρά συμφέροντα, ενώ ταυτόχρονα υποκύπτει ασταμάτητα στον χαώδη επηρεασμό καθενός από τους συντελεστές της. Αυτός ο συνδυασμός μπορεί να περιγραφεί ως κάτι εξίσου εντυπωσιακό όσο μία τράπουλα που πετάχτηκε τυχαία στον αέρα με τα φύλλα της να προσγειώνονται σχηματίζοντας ένα πύργο από χαρτιά.          Από τα πρώτα της βήματα ανακαλύφθηκε η ισχυρή δυνατότητα επηρεασμού της και έτσι, από το πουθενά, συστάθηκε ένας ολόκληρος μηχανισμός με σκοπό να διαιωνίσει και να εντείνει την ύπαρξη νοοτροπιών πρωτόγνωρων για το ευρύ κοινό και καταστρεπτικών για την ανθρώπινη εμπειρία.
  Αυτό το τελευταίο, είναι που συνιστά την τηλεόραση έναν εξαιρετικό in vitro γνώμονα του κοινωνικού γίγνεσθαι. Πλέον, κανένας υποψιασμένος παρατηρητής δεν μπορεί να αρνηθεί πως η συντριπτική πλειοψηφία του θεάματος είναι χαμηλής ποιότητας διαφημιστικά τεχνάσματα. Σε αυτό το σημείο πρέπει κανείς να ξεκαθαρίσει πως δεν μιλάμε μόνο για ξεκάθαρα εμπορικές τοποθετήσεις για συγκεκριμένα προϊόντα αλλά κυρίως για προώθηση ενός τρόπου ζωής ο οποίος υποβόσκει σε κάθε δευτερόλεπτο μετάδοσης. «Πες, πες, κάτι μένει» και ο Μεγάλος Αδερφός θα είναι σίγουρα περήφανος.
  Η τηλεόραση έχει αποδεδειγμένα σταθεί, και στέκεται, μετέωρη και συνδεδεμένη με περίπλοκα μπλεγμένους ιστούς με το κρατικό σύστημα, παρουσιάζοντας και εξαίροντας την μονιμότητα του κατεστημένου, αντί να προάγει την αναζήτηση για εξέλιξη. Η διαπλοκή είναι τόσο φριχτά ριζωμένη μέσα στη λαϊκή συνείδηση που άνθρωποι έκδηλα ανήθικοι και δίχως κοινωνική συνείδηση, αλλά με εδραιωμένο προφίλ, αντί να απορρίπτονται, παραμένουν και τύποις επηρεάζουν ένα πολιτικό σκηνικό που εξελίσσεται αυτόματα, με ανισχυρότερους συντελεστές τους ίδιους τους πρωταγωνιστές των εξελίξεων.
  Φυσικά και έχουν υπάρξει εξαιρετικές εκπομπές, μα κάτι τέτοιο είναι αναμφίβολα λίγο. Γιατί οι δημιουργοί τους είναι φωτεινή σταγόνα σε κατάμαυρο βούρκο και χάνονται. Μονάχα αν γίνει κάτι αποκλειστικά ποιοτικό μπορούν να ξεχωρίσουν, κάτι το οποίο δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί στην τηλεοπτική εποχή λόγω κόστους, ενώ έχει ξεκινήσει τώρα, με το διαδίκτυο.
   Δεν έχει έρθει όμως ακόμα ο καιρός όπου μπορούμε να παραβλέπουμε την τηλεόραση, η οποία έρχεται ακόμη σαν κύριος ρυθμιστής των πληροφοριών και των ιδεών που θα φτάσουν ως τους πολίτες. Έτσι το ερώτημα είναι ένα: Είμαστε διατεθειμένοι να επιτρέπουμε σε εκείνους που είναι βουτηγμένοι στα ατομικά τους συμφέροντα να μας καθοδηγούν μέσω ενός υποτιθέμενου ουσιώδους κοινωνικού ελέγχου; Ή ήρθε η ώρα να σπάσουμε μία και για πάντα το τηλεοπτικό γυαλί, αφήνοντας να ξεχυθεί στο βρώμικο πάτωμα ολόκληρο το σκηνικό της ύβρης, σκουπίζοντας το και δημιουργώντας το καινούριο με υπευθυνότητα;


OnBabel

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωση...

Όλα μου τα'μαθες μα ξέχασες ένα πράγμα.

      Είμαστε τελικά πολύ περίεργα όντα εμείς οι άνθρωποι. Μπερδεύουμε την απλή ύπαρξη με την πραγματική ζωή και επιτρέπουμε να χαθεί πολύτιμος χρόνος βυθισμένοι στα προβλήματα και στο εγώ μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε παγιδευμένοι στη δίνη των ανεξέλεγκτων ρυθμών της εποχής που-αν μη τι άλλο- μας επιβάλλει να θεριεύουμε τη ματαιοδοξία και τη φιλαυτία μας, κάπου εκεί στο βάθος υπάρχει μια διέξοδος απ´όλα αυτά, η οποία ακούει στο όνομα αγάπη. Φαντάζει όντως πολύ ουτοπικό και ρομαντικό μέχρι τη στιγμή που έρχεται η σειρά σου να το βιώσεις.      Υπήρχαν πάντοτε δύο είδη του  « σ´αγαπώ »  που κατέκρινα: αυτά που δεν εκφράστηκαν ποτέ και εκείνα που συνηθίζουν πλέον να ξεστομίζουν οι άνθρωποι με την πρώτη ευκαιρία βιαστικά και επιπόλαια στους άλλους. Γενικότερα, η σχέση μου με την αγάπη υπήρξε  « περίεργη »  κατά το παρελθόν, καθώς σπάνια εξέφραζα λόγια αγάπης πολλώ δε μάλλον το  « σ´αγαπώ μου » . Αυτή η αντιμετώπιση ίσως και να...

Γιατί πονάει τόσο η αγάπη;

«Γιατί πονάει τόσο η αγάπη;»… Θυμάσαι τότε που με ρώτησες; Είχα σαστίσει. Ήθελα να σε πάρω αγκαλιά και να σου φωνάξω πως δεν πονάει, πως ότι πονάει δεν είναι αγάπη και πως όλα θα πάνε καλά. Αλλά δεν το έκανα, ήξερα πως θα έλεγα ψέματα. Ναι, η αγάπη πονάει… Με τον δικό της τρόπο. Είναι ένας πόνος γλυκός, ζεστός, ίσως ακόμα και δίκαιος. Είναι ένας πόνος που θυμίζει εσένα και αυτό είναι που τον κάνει τόσο άσχημο. Με μία τόσο απλή ερώτηση με έριξες σε σκέψεις. «Γιατί δεν είναι εύκολη». Τι άλλο να σου έλεγα; Είναι το μόνο που ξέρω για την αγάπη και το έμαθα με τον δύσκολο τρόπο, όπως όλοι μας. Αν ήταν κάτι το εύκολο, η αγάπη, δε θα είχε τόση αξία, θα την βαριόμασταν γρήγορα. Αν ήταν τόσο εύκολο το να αγαπήσεις και να αγαπηθείς θα ήταν όλα όμορφα και ρόδινα, τόσο που θα χάναμε την όρεξη να την κυνηγήσουμε. Πονάει, λοιπόν, για να σου δείξει την αξία της, εκεί κατέληξα. Δύο τρόπους έχει για να μιλήσει η αγάπη. Τον έναν μπορείς να τον πεις και έρωτα… Αυτό το συναίσθημα που σε κάνε...