Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

με αφορμή το Ρωμανό

  Αυτό το κείμενο, δεν ξέρω αν θα καταλήξει να είναι κάλεσμα, παράπονο, εμβατήριο ή επιτύμβιο. Όμως είναι ανάγκη να βγει έξω. Επέστρεψα σπίτι πριν από λίγη ώρα. Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου, 5 το απόγευμα. Έφτιαξα κάτι να φάω, ενώ κάπου αλλού ένα παιδί διανύει την εικοστή δεύτερη ημέρα απεργίας πείνας. 
  Σε μια ώρα είναι η πορεία αλληλεγγύης στο Ρωμανό.  Ήθελα να πάω, ακόμα θέλω. Μα φοβάμαι. Φοβάμαι ότι θα γίνουν επεισόδια από ανθρώπους οργισμένους ή στρατευμένους, ή από από ανθρώπους με ψυχολογία οπαδού, ή και από ασφαλίτες ακόμα. Και αυτό που φοβάμαι πραγματικά περισσότερο είναι ότι μετά θα έρθουν οι μπάτσοι και θα συλλαμβάνουν και θα κάνουν προσαγωγές πάλι στην τύχη και δε θα αντέξω ένα χέρι να με τραβάει από την τσάντα με δύναμη και να με βάζει στον τοίχο. Θέλω να πω, δεν είμαι τόσο δυνατή για να αντέξω αυτή την καταστολή. Την Καταστολή. Εκείνη που σκότωσε το Γρηγορόπουλο πριν έξι χρόνια και έπλασε το παιδί που λέγεται Ρωμανός σε αυτό που είναι σήμερα.
  Και σήμερα, χωρίς να εξετάζουμε αιτίες κι αιτιότητες, πιάνουμε στο στόμα μας το όνομά του και τον αποκαλούμε "τρομοκράτη", αναρωτιόμαστε "τι θα γίνει αν δραπετεύσει?". Όμως δεν αναρωτιόμαστε τόσο τι θα συμβεί αν ένας μπάτσος (μέσα στη μανία του, ή ακολουθώντας εντολές, ή παρακούοντας εντολές) σκοτώσει κι άλλο ένα παιδί ή αν τρομοκρατήσει άλλον ένα άνθρωπο που έχει άποψη αντίθετη της κυρίαρχης. Όλα για τη διατήρηση της τάξης, του εφησυχασμού.
  Δε θα απολογηθώ που δεν είμαι αυτή τη στιγμή στο Μοναστηράκι, αν και η τάση μου προς τις ενοχές με ωθεί αυθόρμητα προς τα εκεί. Προσπαθώ να υπενθυμίζω στον εαυτό μου ότι αλληλεγγύη δεν επιδεικνύεις για την ικανοποίηση του εγώ σου, ούτε κι επαναστατείς για να απαλλαχθείς από το βάρος της απραγίας σου. Θέλω να εγείρω μόνο τον προβληματισμό. Σε αυτό το σύστημα που δεν επιτρέπει στο συνομήλικό μας να σπουδάσει και που μας καταρρακώνει ψυχολογικά, γιατί αντιδράμε τόσο σπασμωδικά, αν όχι καθόλου; Μιλάμε για το σύστημα, που μας βάζει στο σχολείο και μας μαθαίνει την ιστορία λειψή, αλλά, μόνο και μόνο για να χει τη συνείδησή του καθαρή, φροντίζει να μας επαναλαμβάνει να έχουμε κριτική σκέψη. Αυτό που καταλαβαίνω εγώ, από την άλλη, είναι ότι το σχολείο αυτό μας έμαθε πολύ καλά να κοιτάμε τη δουλειά μας. Που στην τελική, ίσως να μη μας κάνει και τόσο χαρούμενους, αλλά ευλαβικά την προσέχουμε, αγνοώντας τον πραγματικό λόγο της μιζέριας και του πανικού μας.

leigh cheri.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

υποσχέσεις

   Να ξέρεις, φίλε μου, πως ξέρω πώς είναι. Ξέρω πώς είναι να πονάει η ψυχή σου. Ξέρω πώς είναι να βουρκώνεις με τα πάντα, μόνο και μόνο επειδή δεν ξέρεις με τι να κλάψεις. Ξέρω πώς είναι να βλέπεις πράγματα, τη στιγμή που δε θες να βλέπεις τίποτα. Και από την άλλη, ξέρω πώς είναι να μη βλέπεις τίποτα, τη στιγμή που θα ήθελες να βλέπεις τα πάντα.      Δεν ξέρω ποιο είναι το μεγαλύτερο ψέμα που έχουμε πει. Αλλά ξέρω ποιο είναι το ψέμα που μας πληγώνει περισσότερο. «Θα είμαι δίπλα σου». Μας ενοχλεί ο μέλλοντας; Μήπως μας ενοχλεί η λέξη «δίπλα»; Ή απλώς δεν αντέχουμε αυτές τις λέξεις στη σειρά επειδή γνωρίζουμε όλον τον εγωισμό και την επιπολαιότητα που κρύβεται από πίσω;      Εγωισμός, επειδή αυτός που την ξεφουρνίζει, έχει περισσότερη ανάγκη να είναι δίπλα μας απ’ ότι εμείς δίπλα σε αυτόν. Επιπολαιότητα, γιατί δεν αναλογίζεται την ευθύνη του μέλλοντα στις πλάτες του. Και μας γεμίζει με ουτοπικές προσδοκίες.      Ευτυχώς, δεν έγινα ποτέ ο λόγος που κρυώνεις. Όλα γίνονταν λι

διττή φύση/δύση

καπιταλισμός/σοσιαλισμός . δουλεύεις. η δουλειά σου, αποφέρει κάποιο προϊόν το οποίο αγοράζεται και έτσι υπάρχει κέρδος. το κέρδος το μοιράζεσαι μαζί με τα αφεντικά, τα οποία δουλεύουν κάνοντας κάποια τηλεφωνήματα ή και καθόλου δουλειά, αλλά έχουν το άγχος. φύση/κρίση. η φύση του ανθρώπου νου καπιταλισμού τα έφερε έτσι ώστε ήρθε η κρίση έχει οδηγήσει στο να παρακαλάς κάποιον να δουλέψεις για αυτόν, και να σου δώσει ένα μικρό κομμάτι από αυτά που θα παράξεις. πολλές φορές, και αφιλοκερδώς, ελπίζοντας πως δεν χρειάζεται να ted ρέφεσαι καν. οι συνθήκες στις οποίες θα δουλέψεις, θα είναι επίσης, όποιες επιθυμεί ο εργοδότης. πάτος/κράτος. το κράτος, παρέχει προστασία στον εργαζόμενο απέναντι στους κακούς εργοδότες, απολύοντας τον εργαζόμενο δίχως προειδοποίηση μέσα σε μια μέρα για να πούμε  ερτ1  παράδειγμα. επίσης, παρέχει κοινωνικά αγαθά όπως φροντιστήρια για την παιδεία, χαράτσια για να μείνεις, φυλακισμένες οροθετικές για την ισότητα, ράντζα για  την υγεία, και φό

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωσης. Και τότε για σένα η λύση είναι μονόδρομος και στην ταμπέλα αναγράφεται ξεκάθαρα η λέξη «λήθη».   Χτίζεις έναν τοίχο άρνησης ανάμεσα σε σένα και το παρελθόν σου. Με όσο εγωισμό σου έχει απομείνει και την