Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

σιωπή σε χρόνο παρατατικό

"Έχω μείνει στη θέση που με άφησες για να με ξαναβρείς.
 Όμως πρέπει να έχει περάσει πολύς καιρός
 γιατί τα νύχια μου μακρύνανε και
 οι φίλοι μου με φοβούνται."
Κατερίνα Γώγου


     Είχα βάλει το "La Valse d'Amelie" του Yann Tiersen να παίζει συνεχόμενα. Άναψες τσιγάρο. Τα ρούχα μου μυρίζουν πάντα τσιγαρίλα- εξαιτίας σου! Μου είπες τόσα πολλά εκείνο το βράδυ. Το κάνεις συνέχεια αυτό! Μιλάς ακατάπαυστα ενώ στην πραγματικότητα δεν έχεις τίποτα να πεις. Θες να καλύψεις αυτήν την παρατεταμένη σιωπή, που είναι η μόνη που ακούγεται μετά απ' τα πιο μεγάλα μας λόγια. Και μιλάς πάντα σιγανά, ίσα που κάλυπτε η φωνή σου τον εκκωφαντικό ήχο του λεπτοδείκτη του ρολογιού μου εκείνο το βράδυ. Πόσο σε εκνεύριζε αυτός ο ήχος! 
     
  Μου είπες όλα όσα φοβόμουν ότι θα μου πεις. Σε κάνω, λες, να μπερδεύεις τους χρόνους, γιατί θα 'πρεπε να μιλάς για μας σε Παρατατικό, ενώ εσύ χρησιμοποιείς ακόμα Ενεστώτα. Εγώ ξέρω όμως ότι δεν είναι οι χρόνοι που σε μπερδεύουν, αλλά τα πρόσωπα. Πάντα α' ενικό χρησιμοποιούσες! Τότε σε δικαιολογούσα, δεν σ' άρεσε άλλωστε ποτέ η γραματική. Εσένα σ' άρεσαν τα Μαθηματικά κι οι ακριβείς υπολογισμοί. Σου έδινα "χ", μου ανταπέδιδες "χ". Σου έδινα "2χ", μου επέστρεφες "2χ". Γι'αυτο δεν προχωρούσαμε. Γιατί ζύγιαζες την αγάπη και το ενδιαφέρον, ενώ εγώ ήθελα να πολλαπλασιάζουμε τα "χ" με συντελεστές ασύλληπτους. Δεν στα είπα όλα αυτά. Μονάχα τα σκεφτόμουν μέσα σε ατέλειωτες σιωπές που σου τρύπαγαν τα αυτιά. Φεύγοντας έδειχνες ανακουφισμένη. Δεν σου είπα λέξη, δεν προσπάθησες όμως να καλύψεις τη σιωπή μου. Στο τέλος φαίνεται εξοικιώθηκες μαζί της. Με κοίταξες μόνο με αυτόν τον τρόπο που με κοίταζες κάθε βράδυ Κυριακής, σαν να μου λες: "Νιώθω τόσο απεγνωσμένη που είναι πάλι Δευτέρα αύριο!" Κι έτσι απλά, έφυγες.

  Δεν είσαι εσύ που μου λείπεις, αλλά από τότε που έφυγες αισθάνομαι ότι κάτι λείπει από τον ίδιο μου τον εαυτό. Μια απουσία ανώνυμη, η φυγή σου όμως καθόλα νόμιμη. Με εκείνα τα μισόλογα που είπαμε, με αυτές τις μακροσκελείς σιωπές, βάλαμε τελεία εκεί που δεν έπρεπε και κόψαμε την πρόταση στη μέση. Μπήκες κι εσύ στο συρτάρι με τα μισοτελειωμένα βιβλία. Αφήσαμε το χρόνο να περάσει ανάμεσά μας. Κι αυτό ήταν. Απομακρυνθήκαμε. Γιατί, παρόλο που μένεις στο παραδίπλα τετράγωνο, ο χρόνος είναι η μεγαλύτερη απόσταση που χωρίζει δύο τόπους. Τον κόσμο σου απ' τον κόσμο μου.

   Όποτε μυρίζω τσιγάρο θα θυμάμαι εσένα. Το ίδιο και κάθε φορά που ακούω Τρύπες, γιατί Λονδίνο, Άμστερνταμ και Βερολίνο μόνο με σένα θέλω να πάω. Να συνεχίζεις τα βράδια, λίγο πριν κοιμηθείς, να παίζεις μπροστά στον καθρέφτη την Μπλανς απ' το "Λεοφορείον ο Πόθος" και να παίρνεις κι εκείνο το δραματικό ύφος που καθόλου δεν σου πήγαινε. Κι άμα καμιά φορά ξανασυναντηθούμε, δε θέλω να μιλήσουμε. Τίποτα να μην πούμε, ούτε λέξη. Μ' αρέσουν οι σιωπές μας. Κοίταξέ με μόνο με εκείνο το βλέμμα που μου έριχνες τα πρωινά της Δευτέρας, σα να μου λες: "Το ξέρω, είναι πάλι Δευτέρα ρε γαμώτο. Μαζί σου όμως έρχεται πιο γρήγορα το Σάββατο." Και μετά γύρνα απ' την άλλη και φύγε.




ρημαδιό


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

υποσχέσεις

   Να ξέρεις, φίλε μου, πως ξέρω πώς είναι. Ξέρω πώς είναι να πονάει η ψυχή σου. Ξέρω πώς είναι να βουρκώνεις με τα πάντα, μόνο και μόνο επειδή δεν ξέρεις με τι να κλάψεις. Ξέρω πώς είναι να βλέπεις πράγματα, τη στιγμή που δε θες να βλέπεις τίποτα. Και από την άλλη, ξέρω πώς είναι να μη βλέπεις τίποτα, τη στιγμή που θα ήθελες να βλέπεις τα πάντα.      Δεν ξέρω ποιο είναι το μεγαλύτερο ψέμα που έχουμε πει. Αλλά ξέρω ποιο είναι το ψέμα που μας πληγώνει περισσότερο. «Θα είμαι δίπλα σου». Μας ενοχλεί ο μέλλοντας; Μήπως μας ενοχλεί η λέξη «δίπλα»; Ή απλώς δεν αντέχουμε αυτές τις λέξεις στη σειρά επειδή γνωρίζουμε όλον τον εγωισμό και την επιπολαιότητα που κρύβεται από πίσω;      Εγωισμός, επειδή αυτός που την ξεφουρνίζει, έχει περισσότερη ανάγκη να είναι δίπλα μας απ’ ότι εμείς δίπλα σε αυτόν. Επιπολαιότητα, γιατί δεν αναλογίζεται την ευθύνη του μέλλοντα στις πλάτες του. Και μας γεμίζει με ουτοπικές προσδοκίες.      Ευτυχώς, δεν έγινα ποτέ ο λόγος που κρυώνεις. Όλα γίνονταν λι

διττή φύση/δύση

καπιταλισμός/σοσιαλισμός . δουλεύεις. η δουλειά σου, αποφέρει κάποιο προϊόν το οποίο αγοράζεται και έτσι υπάρχει κέρδος. το κέρδος το μοιράζεσαι μαζί με τα αφεντικά, τα οποία δουλεύουν κάνοντας κάποια τηλεφωνήματα ή και καθόλου δουλειά, αλλά έχουν το άγχος. φύση/κρίση. η φύση του ανθρώπου νου καπιταλισμού τα έφερε έτσι ώστε ήρθε η κρίση έχει οδηγήσει στο να παρακαλάς κάποιον να δουλέψεις για αυτόν, και να σου δώσει ένα μικρό κομμάτι από αυτά που θα παράξεις. πολλές φορές, και αφιλοκερδώς, ελπίζοντας πως δεν χρειάζεται να ted ρέφεσαι καν. οι συνθήκες στις οποίες θα δουλέψεις, θα είναι επίσης, όποιες επιθυμεί ο εργοδότης. πάτος/κράτος. το κράτος, παρέχει προστασία στον εργαζόμενο απέναντι στους κακούς εργοδότες, απολύοντας τον εργαζόμενο δίχως προειδοποίηση μέσα σε μια μέρα για να πούμε  ερτ1  παράδειγμα. επίσης, παρέχει κοινωνικά αγαθά όπως φροντιστήρια για την παιδεία, χαράτσια για να μείνεις, φυλακισμένες οροθετικές για την ισότητα, ράντζα για  την υγεία, και φό

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωσης. Και τότε για σένα η λύση είναι μονόδρομος και στην ταμπέλα αναγράφεται ξεκάθαρα η λέξη «λήθη».   Χτίζεις έναν τοίχο άρνησης ανάμεσα σε σένα και το παρελθόν σου. Με όσο εγωισμό σου έχει απομείνει και την